Alla inlägg under november 2016

Av SimmaCyklaSpring - 28 november 2016 20:40

Det har varit sparsamt med bloggande. Som vanligt beror det på att jag varit krasslig. Har varit hemma en hel vecka från jobbet men idag var jag på plats igen. Pigg är jag inte så någon träning på hjul blir det inte än på ett tag.


Lite julträning får det bli istället. Snart 180 grader, då är det dags. Järnet börjar bli varmt så då är det bara att börja då.


20 struvor klara, går fint det här.


50 färdiga, då får det räcka. Gjorde några fler faktiskt men de har redan slunkit ner med ett par koppar kaffe. Innan alla dessa är uppätna hoppas jag att jag hunnit med ett par pass på cykeln också.

Av SimmaCyklaSpring - 24 november 2016 13:19

Ja inte blir det någon träning denna vecka, förkylningen har långt ifrån gått över.


Får väl fortsätta att mata fåglarna, de verkar då pigga och vill ha mycket att käka. Här får de fyrarätters varje dag.

Av SimmaCyklaSpring - 21 november 2016 12:44

Jag har ju varit halvrasslig ett längre tag nu och inte blev det bättre i helgen. Inget annat att göra än att vara hemma några dagar och verkligen vila nu när det börjar kännas i halsen och knaka i öronen. Blev riktigt förskräckt när vi satt och käka och vi såg Lisa komma farande. Lisa var ute på en långtur och hade gått tom. Hon vet dock var man kan hämta energi, en hel påse av pappas hemmagjorda energikakor. Inte undra på att hon ser glad ut igen.


Lite vätska på det så bar det av igen, nu skulle hon fara upp i skogen och leta sig hem mot Gustafs igen. Hon hade varit ute drygt 2.30 när hon kom till oss så det blir en rejäl vända det.

Av SimmaCyklaSpring - 19 november 2016 15:14

När jag inte är hundra fri från någon halvdan förkylning får cyklingen vara ett tag. Därför fick det bli ett besök på gymmet igen. Armarna kan behöva en omgång ibland också så jag orkar hålla i styret när jag är i skogen och cyklar.

Av SimmaCyklaSpring - 18 november 2016 19:23

Efter ett par dagar i Sockholm genom jobbet var jag nu hemma igen. Med tanke på vädret fick det bli lite simning istället för cykling. Lyx när man har en hel simbassäng nästan för sig själv.

Av SimmaCyklaSpring - 14 november 2016 19:30

Efter några dagars lindrigare förkylning var det dags för lite påbyggnadsträning av benmuskler inför sommarens bravader på cykeln/cyklarna. Att träna lite styrka är ju inte lika konditionskrävande som cykling därför passade det bra en dag som denna. Det är ju tacksamt när man är så jäkla svag som jag är, det märks ju resultat på en gång. Lika bra att köra på. Hej å hå!

Av SimmaCyklaSpring - 12 november 2016 14:52

Vakna när det var minus tio. Inte är jag pigg heller så någon träning blir det ej i helgen.


Sitta still är ju inte min melodi. Lite bak kan man ju alltid hålla på med.


Gräddas och gräddas.


Dagens skörd vid kakbordet. Upplandsbröd, Engelska julkakor, Bondkakor och chokladkakor. Det var väl en påfyllnad av kakförrådet som heter duga. Nu blir det en kopp kaffe och en kaka eller två eller tre eller. Nej, hej så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 9 november 2016 20:46

Steven lurade med mig på en kvällstur, tilläggas kan att jag är väldigt lättlurad vilket är bra. Det är alltid skoj att få ta en tur med Steven. Här står jag beredd att fara ner till Steven.


Vi for till Lerviken och vidare till Dalkarlsnäs. Det var riktig snöpulsning så vi hade fullt sjå att klara oss upprätt hela vägen. Sen rundade vi Dammsjön och for via Solvarbo hem. Nu är vi hemma igen efter 27 km och det är bara att skotta snö igen för tredje gången idag. Först i morse, sen efter jobbet och nu är det som synes dags igen.


Trots att det ser ut som ett riktigt ruskväder så är det helt underbart att vara ute och cykla en kväll som denna.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards