Alla inlägg under juni 2019

Av SimmaCyklaSpring - 30 juni 2019 12:15

I dag skulle det bli en runda med Lisa och Johan. Jag tog min cykel och for för att hämta upp dem halv nio. Nu har vi precis dragit iväg alla tre.

Helt planlöst snurrade vi runt i gustafsskogarna. Fint värre en dag som denna.

Nu har vi snart varit ute en och en halv timme och är på väg hemöver igen. Mitt vevparti börjar knaka oroväckande illa.

Lisa och Johan ökar farten för en stund.

När vi var tillbaka hos Lisa och Johan tog Lena cykeln på biltaket och jag fick låna Johans cykel för att cykla hem. Det fick till följd att jag helt plötsligt hade två cyklar att tvätta.

Av SimmaCyklaSpring - 29 juni 2019 13:54

Vi trodde det skulle bli en kanondag i dag, men när vi skulle ge oss av var klockan halv nio och det småregnade. Bara att sätta på vindväst och armvärmare. Sen bar det av till Norberg.


Vädret blev bättre och när vi fikade i Norberg var det varmt och skönt.

Erik lassar in så han kommer att orka dra hela vägen hem.
Det gick bra, det som är trist är att min wattmätare inte fungerade på vägen hem.

Av SimmaCyklaSpring - 27 juni 2019 12:29

Här står jag och pustar ut uppe i Björnbo efter att ha varit dit fyra gånger med ca 15 minuters mellanrum. Körde intervaller mellan Aspnäs och Björnbo.

Nu rullar jag nöjd hemöver igen. Fjolårets personbästa var 9.06 Det slog jag på samtliga intervaller i dag. Serien i nämnd ordning ser ut som följer. 8.14 8.52 9.04 8.32 I morgon blir det en välförtjänt vilodag efter två dagar med intervaller. Skoj skoj.

Av SimmaCyklaSpring - 26 juni 2019 12:50

När jag vaknade i morse kände jag mig inte sugen på att träna i dag. Men efter en tallrik gröt kändes det bättre så jag bestämde mig för ett pass ändå. Det är inte ofta jag kör intervallpass men nu är det dags för ett. Är nu i skogen på väg till Uggelbo.

Här på grusvägen mellan Uggelbo och Solvarbo passar det bra att köra intervaller. Åtta intervaller på vardera två minuter med två minuters vila. Kadensen skulle vara hundra eller högre. Gick riktigt bra. Skoj med lite annorlunda pass ibland.

När intervallerna var avklarade var det bara att rulla hemöver igen. Men man måste ju passa på att njuta också så här tar jag en vätskepaus i lugn och ro under kraftledningen på Ovangårdsberget.

Av SimmaCyklaSpring - 25 juni 2019 11:03

Scotten har fått vila sedan Billingeracet 11 maj. Det har varit fullt fokus på Vätternrundan. Nu blir det istället fullt fokus på Cykelvasan. Måltiden som jag aldrig klarat är 3.30 I år skall den klaras.

En lugn förtstarunda på MTB:n får det bli. Björnbo har passerats och jag är nu vid Gruvsjön.

Lugnt och skönt efter skogsvägarna. Inga mobilsurfande bilister att vara rädd för. Skall bli skönt att mestadels ägna sig åt MTB ett tag framöver. Tjo.

Av SimmaCyklaSpring - 23 juni 2019 20:16

Nu står det inte på förrän vi skall ut på helgens sista tur.

Efter att ha farit förbi Stora Skedvi och Husby är vi nu på väg mot Fäggeby. De senaste veckornas turer har jag mest legat på Eriks rulle. Han tycker väl att det är dags att jag börjar betala tillbaks lite så nu har han ett tag parkerat sig bakom mig.

Men det går för sakta för att falla Erik i smaken.

Erik vill väl också få påfyllning på träningskontot och då duger det inte att ligga och slöåka bakom mig.

Så där. Nu är ordningen återställd. Bäst att vi kör i den här ordningen. Det går lite fortare då.

Av SimmaCyklaSpring - 22 juni 2019 13:42

Redan kl 08.00 är Erik och jag färdiga för en tur.

För en gångs skull fick jag dra. Erik var sliten efter att ha kört hårt i går. I dag var han nöjd med att ligga på rulle.

Nu passerar vi bron i Torsång.

Sedan tog vi sikte på Domnarvet. Väl där gick Erik upp och drog till Ornäs. Blev en riktig pulshöjare vilket var bra. Kan ju inte bara fisåka om motorn skall bli starkare.

Nu har vi kommit till pizzerian i Stora Skedvi. I detta fina väder kostade vi på oss en paus och en god kopp kaffe. Tyckte att jag hört något konstigt ljud fram på cykeln, lyfte upp framänden en bit och släppte den så det blev en liten duns när hjulet slog i backen. Hörde något ovant ljud som jag ej hört förut. Ett pipande av något slag. Begrep ej vad det var. Såg sen på min cykeldator att ett olyckslarm var aktiverat och jag begrep inte hur jag skulle avaktivera det innan larmet om olycka gick iväg. Det fick till följd att Lisa ringde inom några sekunder och undrade vad som hänt. Johan likaså. Ingen olycka hade ju tack och lov hänt men det var ju ändå bra att veta att denna funktion fungerar. Gäller bara att jag lär mig stänga av det om jag av misstag råkar aktivera det igen.
Sedan drog vi till Fäggeby innan vi styrde hemöver igen.

Av SimmaCyklaSpring - 19 juni 2019 22:23

Efter förmiddagens bikefit på Eriks cykel har han nu hunnit arbeta under eftermiddagen och nu ger vi oss av på en ny testrunda.

Fina vägar i Stockholm. Fin skog också på sina håll.

Nu drar Erik på så det står härliga till. Man kan tro att han fått en ny cykel.

När vi var i trakterna av Täby blev det oroväckande mörkt på himlen. När vi sedan vände började det regna. Det var inte måttligt heller så vi sökte ett tag skydd under taket på ett cykelställ. 59 km blev kvällens tur. 29 km blev förmiddagens tur. Med det fick det räcka med cykling denna dag.

Lagomt när vi fått i oss lite käk igen kom Erik på att det skulle vara ett rockband på Gröna Lund. Sagt och gjort så knallade vi dit.

Det är ju inte var dag jag är på Gröna Lund så det var riktigt trevligt att knalla runt där.

När vi tyckte oss fått en lämplig ranson av vad Gröna Lund hade att erbjuda för kvällen vände vi på klacken och gick hem. Vi stannade dock till på Djurgårdsbron för att ta en bild. Ja man hinner en hel del på dag bara man vill.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25 26 27
28
29 30
<<< Juni 2019 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards