Alla inlägg under maj 2018

Av SimmaCyklaSpring - 31 maj 2018 10:38

Tidigt i morse kom Lisa och Ally hem för vi var överens om att vi skulle ta en tur i Djupdalen igen. Vi ville passa på innan det blev för varmt.


Vi var ju som sagt i Djupdalen i går men då råkade Lisa köra fel så hon fick ingen tid på Strava. Nu börjar vi med ett lugnt varv så Lisa skall lära sig hitta runt.


Alla tiders morgon att vara ute och cykla på.


Nu är vi redo för start på en snabbrunda på 3,6 km-spåret.


Nu är vi hemma igen och cyklarna är tvättade och uppsmorda och färdiga för nya träningspass.


Lisa fyller ju år i dag så då satt det fint med lite fika efter hårdkörningen.

Av SimmaCyklaSpring - 30 maj 2018 20:52

I dag hade Emil Lindgren manat till gemensam körning i Djupdalen. Lisa och Johan cyklade från Gustafs och jag for upp i skogen för att möta dem. Nu är vi på väg ner från Hases Täppa och drar vidare mot kvällens äventyr.


Det var många som hörsammat Emils uppmaning och här står vi nu och lyssnar till Emil hur han tänkt det hela.


Här ser vi bland många andra ryggen på självaste Tommy Olsson som farit ända från Sala för att vara med och rejsa i Djupdalen. Skoj skoj.


Först blev det ett lugnt varv gemensamt för att alla skulle lära sig hitta runt. Många av de närvarande hade aldrig cyklat i Djupdalen. Ett gäng körde 3,6 km och ett gäng körde 5,2 km. Själv hör jag till de som kör 3,6 km, den andra banan är för svår för mig så jag lär kliva av cykeln och gå på två ställen.


En riktigt härlig kväll att cykla i.


När alla var i mål var det skönt med en stunds återhämtning innan vi åter begav oss hemåt.

Av SimmaCyklaSpring - 29 maj 2018 11:57

Dags att börja toppa formen inför Vätternrundan. Då är det väl bara att ge sig iväg då.


Efter 15 minuter uppvärmning körde jag fem rökare på "Pungspåret" som tar ca 30 sekunder vardera med 4,5 minuters vila emellan. Efter ytterligare tio minuters vila tog jag 3,6 km-spåret och klämde i med 10,11 vilket var en förbättring med hela 40 sekunder. Nu finns det hopp om att klara under tio minuter innan sommaren är över, skulle inte vara så illa. 

Av SimmaCyklaSpring - 27 maj 2018 12:29

Här står jag i startgroparna för att bege mig till Gustafs där Lisa skall haka på igen.


Jajamen, där står hon när jag kommer farande så det är bara att rulla vidare.


Oj vad vindstilla och fint det är i dag säger Lisa när vi åker över älven i Gustafs.


Men det stod inte på förrän det blev annat. Nu är vi snart i Husby och det har varit motvind och sidvind om vartannat hela tiden.


Vi trampar dock vidare och har tack o lov lite medvind emellanåt.


Nu har vi passerat Fäggeby och är på väg mot Bispbergshyttan.


Efter att ha farit genom Stora Skedvi för andra gången i dag är vi nu på väg in i Gustafs igen.

Av SimmaCyklaSpring - 26 maj 2018 12:59

Snart redo för att rulla bort till Gustafs där Lisa kommer att hänga på.


När jag rulla in på Våbäcksvägen var det redan full aktivitet på gården. Bara ett fotostopp och sedan bar det av.


Det blev Stora Tuna, Torsång, Domnarvet, Ornäs och nu är vi i Torsång igen och skall strax åka över nya bron.


Efter att sedan farit till Vika och Stora Skedvi är vi nu i Gustafs igen.


En härlig tur i värmen blev det och Lisa  får alldeles strax kliva av cykeln. Jag har inte mer än drygt en mil kvar innan jag får göra detsamma.

Av SimmaCyklaSpring - 24 maj 2018 12:32

Klockan är kvart i åtta och nu bär det av igen. Lite kyligt på morgonkvisten så vindväst och armvärmare på.


Nu har jag kört drygt tre mil och precis tagit till höger före Smedjebacken och har nu näsan mot Romme.


Solen är uppe och börjar värma så snart åker både vindväst och armvärmare av. Fortsatte sedan förbi Torsång och Stora Skedvi innan jag kände mig nöjd och stannade hemma i Säter igen. Alla tiders förmiddagsrunda blev det.

Av SimmaCyklaSpring - 22 maj 2018 15:44

Efter att ha klippt gräset blev jag sugen på att ta en runda. Bara att ställa upp för fotografen och ge sig iväg.


Domnarvet, Ornäs, Torsång passerat innan jag nu kommer till Stora Skedvi. Tänkte försöka hålla mig över 30 i snitt så långt det bara gick. Precis i backen upp till Kyrkan hade jag kört 55 km och nu sprack det. Men jag kom hem med 29 i snitt, med det känner jag mig ändå riktigt nöjd på sju mil.

Av SimmaCyklaSpring - 20 maj 2018 12:39

Här står vi, Erik och jag, inför det som var tänkt att bli en snabbrunda runt Gustafs och Stora Skedvi.


Jag drog de första två kilometrarna, sedan drog Erik en innan han ger sig och säger att han har ett par ben som inte är som de borde idag. Han lägger sig på rulle på mig och ligger kvar där i de resterande 37 km. Vad gör det, jag fick ett rejält pass i alla fall.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Maj 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards