Alla inlägg under april 2018

Av SimmaCyklaSpring - 24 april 2018 12:37

Lena och jag med Ally i sulkyn, här har vi bara åkt ett par km och Ally har redan somnat.


På väg mot Milsbo.


Går fint det här men jäklar vad tungt det går när det lutar mot lite.


Nu är det inte långt kvar innan vi är vid fiket i Mora by. 


Lite fika sitter fint. Det blev en jobbig tur för mig. Ally hade det dock bra och vaknade lagomt till det var fikadags.


Även Lisa och Lena var nöjda med en fika som avslutning. Härligt härligt, bara att hoppas på fler sådana turer.

Av SimmaCyklaSpring - 22 april 2018 15:50

Efter gårdagens smygstart tänkte jag i dag ta mig en lite längre runda. Vart jag skulle var inget jag bestämt. Rullar väl iväg så får jag se vart jag hamnar.


Hann bara till Gustafs så kom Johan farande från Våbäcksvägen precis när jag hade 50 m fram till vägskälet. Johan hakade på och här är vi vid kanotstadion på väg mot Torsång. Sedan tog vi mot Vika och Stora Skedvi.


Nu passerar vi älven i Gustafs och Johan är återigen på hemmaplan. Själv har jag drygt en mil kvar men det stod inte på förrän även den var avklarad. Blev en fin runda i solskenet. Med lite sällskap på det så var det ju alla tiders.

Av SimmaCyklaSpring - 21 april 2018 19:31

Har varit lite krasslig en vecka, men när Lena kom hem från jobbet och ville ta en racerrunda var det inget att tveka på. Snart bär det av på första turen för året på racer utomhus. Har ju gnidit lite på den på trainer under våren.


Snart är vi i Vikmanshyttan innan vi far vidare till Hedemora. Medvind och medlut långa stunder så vi behövde knappt trampa.


Nu har vi näsan vänd mot Säter igen och om det gick lätt till Hedemora så går det desto tyngre nu. Men hem kom vi och det var ju tur.

Av SimmaCyklaSpring - 14 april 2018 17:16

Dags för årets första cykeltur med sällskap. Här står vi i Gustafs och är beredda att ge oss av. Johan, Lisa och jag.


Starke Johan drar och starke Lisa ligger tätt efter när vi passerar kanotstadion på väg mot Torsång.


När fotograferingen är avklarad är det bara att glida med på rulle. Inga problem med så starka draglok. Vi rundade sedan både Domnarvet och Ornäs innan vi landade i Gustafs igen. Härlig runda i härligt väder med härligt sällskap, ja jäklar vad härligt det var. Tjo.

Av SimmaCyklaSpring - 12 april 2018 17:41

I strålande sol är det dags att ta en tur igen.


Turen i tisdags var ju fin så jag tänker i stora drag ta samma i dag som då. Här har jag dock gjort en liten avvikare mot Turbo, blir sedan även Prästhyttan innan jag når Hedemora.


Nu passerar jag Dalälven och stannar till på Wiks bro och njuter lite extra för ett kort ögonblick.


Det blev en liten avvikare till innan jag nådde Husby som vi ser framför mig här. Kommer nu via Svinö.


Nu hade jag hela 50 km på mätaren och då satte det extra fint med en kopp kaffe hos handlarn i Husby. Sedan blev det samma väg hem som i tisdags. Eb riktigt fin eftermiddag var det att vara ute och cykla. Tjo!

Av SimmaCyklaSpring - 10 april 2018 17:27

Då är det dag för en finrunda i solskenet. Vart jag ska vet jag ej men det är inte viktigt att veta. Jag drar iväg så får jag se vart jag hamnar.


For till Hedemora via Vikmanshyttan, sedan bar jag av mot Husby där jag är nu. I Husby passade det bra att stanna till och köpa en kopp kaffe. Hade kört 35 km ungefär och funderade på vilken väg jag skull ta hem.


Det fick bli mot Stora Skedvi och Gustafs. Vädret var ju strålande och inte hade jag bråttom hem heller.


Ojdå, väl hemma efter 76 km visar återhämtningsfunktionen att det nu är lämpligt med 53 timmar vila. Bäst att börja med det direkt då. Hej så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 9 april 2018 19:18

Det har ju blivit klent med utekörning för min del i vinter. Därför var det lika bra att ta av dubbdäcken och på med sommarsulorna.


Lagomt när det var gjort såg det ut så här. Men vadå, det är ju april och då skall det väl vara aprilväder. Jag hade ändå inte tänkt ut och cykla i dag så det spelar ingen roll. 

Av SimmaCyklaSpring - 8 april 2018 11:36

Hade ju en förhoppning att jag skulle cykla ute denna helg. Den förhoppningen har jag kvar till nästa helg för det var bara ett par plusgrader när jag vaknade så det fick bli en källarvända i dag också. När jag hade cyklat kring tre mil dök helt plötsligt Simon Franzén upp. Det är han vi ser här liggande på rulle på mig. Annars var det mest jag som låg på rulle på honom.


Efter 70 km gav jag upp. Hade tänkt ta det lugnt och få en snittpuls på 135 ca. Såg bra ut ända till Simon kom. Blev lite hårdare då men inte värre än att jag fick en snittpuls på 139. Med det kan jag inte vara annat än nöjd.


Här har jag resultatet efter drygt två timmars trampamde, ja hela 2.20 till och med.


Nu blir resten av dagen i finfåtöljen och spana in Paris-Roubaix som går för 116:e gången. Starten har nyss gått och de har nu drygt 25 mil till mål. Det har inte jag fått ihop på hela veckan trots att jag kört fem pass så har jag bara 227 km, varav tre pass är intervaller. För min del var det en riktigt bra vecka. Hoppas på fler sådana, men nu utomhus mest.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7 8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards