Alla inlägg under oktober 2011

Av SimmaCyklaSpring - 30 oktober 2011 09:16

Ja då är det strax Tisdag igen då och vi ska tänja lite ytterligare på laktattröskeln.

Nu på Tisdag hinner vi också med lite snabbhetsträning.

Förbered er på många varv runt runt......


Vi samlas som vanligt lite innan för genomgång av passet.


VÄLKOMMEN !


- och skriv gärna om du kommer !!


Maria

ps. Markera redan nu i kalendern testlopp den 8/ 11 !




Av SimmaCyklaSpring - 29 oktober 2011 13:31

Ja, återigen hade vi tur med vädret. När vi startade var det bara ett par plusgrader men solen var på väg upp över Ljustern så vi visste redan då att det skulle bli en underbar tur. Den skulle visserligen bli lite backigare än vanligt och även lite stiglöpning, men i detta väder kunde jag inte låta bli att plocka fram denna tur.

 

  Jag höll på att glömma bort fotograferingen idag, det blev dock en bild på de församlade även idag. På knä ser vi Nina, Lisa och Anna. Bakom ser vi Ann, Jessica, Märit och Ingemar.


Vi körde upp över Bergbacken och in vägen runt Ljustern.

  Sedan kom dagens kraftprov, vi tog till höger upp till Lodstöparbo. En riktig kämpabacke, den är nog bortåt en km. Det är dock en fantastisk utsikt efter den vägen.


  Här kämpar samtliga på i uppförsbacken mot Lodstöparbo. Efter ca tre km svängde vi av denna traktorväg och körde stig ca en km innan vi åter var på en traktorväg som ledde oss ner till Viken. Där tog Ingemar och Ann till vänster tillbaka mot simhallen och bör ha fått ca 14 km innan dom var där.

Vi andra (jag cyklande) tog mot Dalkarsnäs vidare mot Lerviken och svängde sedan vänster så vi kom ut mot riksvägen. Sedan blev det mot Nämsbo och närmsta vägen till simhallen vilket gjorde att vi var tillbaks efter 1.54 och 18 avklarade km. En härlig dag att vara ute i var det. Detta sällskap gjorde den ännu härligare.


Hoppas vi ses på tisdag, Tjingeling. Kalle. 

   

Av SimmaCyklaSpring - 28 oktober 2011 12:08

http://www.athleta.net/chi/2010/05/11/enduring-beyond-barriers-the-harriet-anderson-story/


Måste bara dela med mig av denna

Alltså , vilken järnkvinna !

Jag vill bli som Harriet !


Så keep up the good work nu i helgen och kom och spring med oss på Lördag !


( se inlägg nedan )


Tjingeling !

Maria

Av SimmaCyklaSpring - 27 oktober 2011 22:19

 


Ja nu börjar vi tänka på cykling igen !

Härligt .

Vem vill hamna längst nere bland dessa serpentiner med två punkteringar och en kedja som gått av ?

Inte jag.

Framförallt så vill jag inte bli stående där nere i en massa tid för att jag inte fixar att laga en punktering tillräckligt snabbt , man vill ju hinna hem till bufféen   .

Om någon mer känner som jag och skulle behöva fräscha upp cykelmekarkunskaperna en aning så skriv här en kommentar så ska jag ordna en kurs .

Skriv också vilka dagar du INTE kan , för det handlar om en eller maximalt två kvällars kurs.

Den kommer också att kosta några kronor , mindre ju fler vi blir. 


Tjongeling

Maria

Av SimmaCyklaSpring - 27 oktober 2011 06:00

Dags för ett långpass igen. Vi ses som vanligt vid Säters simhall strax för kl nio på lördagmorgon för en tur i glada vänners lag. Ta med kompisar, syskon, grannar eller vem som helst som känner för att springa lite. Vi har korta turer i sjuminutersfart och längre turer i sexminutersfart. Vi springer allt från fem km till drygt 20 km. Så tveka inte utan kom och var med. Ta även med badkläder för inget är väl skönare än en simtur efteråt.

Var gärna så snäll och lägg en kommentar att du kommer om du kommer. Det är bra för oss som planerar turerna. Nu blev det ju lite tokigt i tisdags. Maria ändrade ju upplägget när det var så få som anmält sitt deltagande, och så blev det nytt deltagarrekord. Så skriv en rad i kommentarsfältet, enkelt enkel. 


Vi ses på lördag, tjingeling, kom o spring. Kalle.

Av SimmaCyklaSpring - 26 oktober 2011 19:51

Jajamen, jag kan varmt rekomendera den som vill starta cykelsäsongen i ett skönt klimat att följa med cykelklubben.se i april till Mallorca. Jag och Lena har varit med på fyra resor och det är något helt sagolikt härligt. Gå in på http://cykelklubben.se/cykelresor/ och kolla.

Vi har även anmält oss till resan i april. Så vill du med är det bäst att boka i tid. Platserna tar nog slut ganska tidigt denna gång misstänker jag.

 

Här ser vi Johan o Lisa i vänstra ledet, detta är från vårens resa. Härligt härligt vill jag lova.


Kalle.

Av SimmaCyklaSpring - 25 oktober 2011 20:54

Ja tisdagskvällens träningspass blev verkligen en stor överraskning för Maria och mig. Dels samlade träningen hela tretton deltagare vilket är nytt rekord. Helt ny i detta gäng var borlängetjejen som lystrar till namnet Ulrika, mycket välkommen är du och vi hoppas få se dig på fler av våra träningar. När alla var samlade och Maria hade informerat om kvällens pass och det var dags för uppställning för fotografen blev det istället presentutdelning. Det var våra kära löparkompisar som smugit, tisslat och tasslat med mail och lappar så att Maria och jag inte skulle veta något. Dom hade alltså samlat till en present åt oss var för att vi håller i trådarna och ser till att det blir löpträning två gånger i veckan. Det blev så att Totte som jobbar i badhuset ställde upp igen som fotograf så att även jag för en gångs skull fick vara med på bild. Fattas bara annat när man blir uppvaktad.


 

På knä ser vi Lisa, jag och Maria samt Lisa och vår nya kompis Ulrika. I bakre ledet ser vi Linda, Johan, Anna, Märit, Ann, Lena och Ingemar. När fotografering var avklarad kom även en som heter Per.


På programmet för kvällen var det tänkt ett testlopp på tre repektive fem km, allt efter tycke och smak. Men det var ju bara fyra som förvarnat om att komma till kvällens pass vilket gjorde att Maria la om lite i planeringen. Det blev istället intervaller. Inte många, men låååånga. Två stycken närmare bestämt men dom var i stora drag på tio minuter vardera. 


 

Det är riktigt mörkt nu fast klockan bara är sex. Maria ger här lite instruktioner inför kvällens övningar. Ivriga som vi var att komma igång med träningen så blev presenterna inställda i receptionen. Jag som inte kan springa än blev så kall av att cykla bredvid så jag avvek lite tidigare och avslutade kvällen med att simma lite. Det blev att jag öppnade presenten i omklädningsrummet och jag får lov att säga att jag höll då på att trilla baklänges, så förskräckt blev jag. När jag kom hem och satte mig för att ladda in bilderna hörde Maria av sig. Hon var alldeles förskräckt över det vi fått, precis som jag. Så härmed får jag framföra vårt, Marias och mitt stora tack till er alla som är med och springer med oss. Det är glädje nog, att få vara era löparkompisar, när man sedan får en sådan uppmuntran, vilket man inte är van med så kan vi inte säga mer än, Tack tack tack och åter tusen tack. Vad vi fick ifall någon missat det, förutom en dryck för löpare och ett fint tackkort så var det ett presentkort på Intersport på hela 1.500:- åt oss var.


Hoppas vi ses och hörs, om inte förr så på lördag för då blir det en tur igen.

Tjingeling tjingeling, Kalle och Maria. 

Av SimmaCyklaSpring - 23 oktober 2011 22:04

Nu på Tisdag ska vi verkligen festa till det med lite löpträning kl 18 00

Vi samlas i vanlig ordning lite innan start för att snacka i hop oss vad gäller upplägget.


Testlopp står på schemat så kom laddade !

Ta med er en pulsklocka om ni vill och skriv här om ni kommer !


TJINGELING

simmacyklaspring

Tjoho

det är också kul att ro - vilket jag gjort i helgen i Sveriges huvudstad - härligt


Maria

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22 23
24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards