Alla inlägg under oktober 2014

Av SimmaCyklaSpring - 31 oktober 2014 17:57

Avfärd kl 09.00 både lördag och söndag från Fogdegatan 30. Vädret får bestämma längden på turerna vilket just nu gör att det på lördag ser ut att bli en kort vända med några snabbare inslag.

På söndag däremot blir det en vanlig lugn runda modell längre.

Som vanligt uppskattas en kommentar om ni vill med, välkommen!

Av SimmaCyklaSpring - 31 oktober 2014 17:42

När jag vaknade i morse tog jag en promenad där det var så här fint.


Ett helt gäng med cyklar fanns det också där. Denna var en riktigt häftig skapelse. Rejäla däck vill jag lova.


Även denna skylt satt där jag var. Kan ni gissa vart jag varit. Jo just det, strax utanför Sandviken, närmare bestämt i Högbo. Där var jag i två dagar genom arbetet och jag hade ingen aning om att det var ett perfekt ställe för MTB-körning. Men det verka det ju vara.


När jag kom hem var det dags för en premiärtur, inte för mig som ni förstår men för Lena. Vadå kanske ni tänker, har hon aldrig kört MTB. Jodå, några gånger. Men aldrig på en ny MTB. Men nu var det dags.


Efter tio km är vi vid avtagsvägen mot Laggarbo. Då tar vi en liten paus.


Här passerar vi Nisshyttan och ett par hästar är i hagen och ser ut att ha det bra. Det har vi också och vi svänger av vid Gruvsjön och far över Tägtlandet och Björnbo ner till Aspnäs. Sedan står det inte på förrän vi är hemma igen efter 29 km. Det var en premiärtur som heter duga.

Av SimmaCyklaSpring - 30 oktober 2014 05:45

På lördag tar jag en runda igen. Hoppas någon hänger på. Jag kör som vanligt från Fogdegatan 30 kl 09.00

Välkommen att hänga på, men lägg gärna en kommentar at du blir med.

Vi ses!

Av SimmaCyklaSpring - 29 oktober 2014 15:45

Då jag den senaste tiden och den närmsta tiden har ett väldigt farande i jobbet kände jag att jag bara måste ta ledigt idag på eftermiddagen för att helt enkelt stå pall. Sagt och gjort, hem och kasta mig på cykeln. Fint väder också, som på beställning. Drog iväg upp i skogen bara, utan större planer. Redan innan en mil var avklarad stannade jag och tog denna bild.


Efter en timme "ramlade" jag ner och Mossbysjön bara låg där spegelblank och väntade på mig. Dags för en liten paus igen. Skönt att bara ta det så där riktigt lugnt.


En bild till fick det bli innan jag fortsatte min färd. Passerade Solvarbo och for hem via Norddalen vilket gjorde att det blev precis 30 km. Alldeles lagomt i solskenet en helt vanlig onsdagseftermiddag.


Lägger som vanligt in rutten härunder för den som är intresserad. Har ni inte ett Garminkonto så skapa ett, kostar bara gratis. Vi hörs!


Av SimmaCyklaSpring - 26 oktober 2014 13:00


När vi drog iväg på dagens runda var vi Emil, Tomas, Steven och jag. Här passerar vi Solvarbo och tanken för min del var att jag bara skulle bli med ett par mil. Men det stod inte på förrän vi passerat både Gustafs och ja, jag vet inte allt.


Vi hamnade så småningom vid en häftig bana och jag lyckade fånga Emil mitt i ett litet skutt. Då hade mina planer på två mil spruckit för länge sen. Vi passerade både Murmästarbo och Pingbo innan vi över Stora Skedvi körde mot Säter.


Här står vi i Dalsbyn efter 54 km körning. Då det blev 51 km igår kan jag inte annat än kalla det för en riktig långhelg. Nu blir jag upptagen med annat än cykling hela veckan men till helgen skall det väl bli något igen. 

Om det kommer det att gå att läsa här på bloggen så småningom.


Tack för idag Emil, Steven, Tomas o jag!

Av SimmaCyklaSpring - 25 oktober 2014 15:38

I dag var Steven tvungen att låta jobbet gå före träningen, men i morgon söndag bjuder Steven in till körning.

Avfärd från Kampvägen i Dalsbyn kl 09.00

Då blir det ännu bättre väder än vad vi hade i dag. Välkomna!

PS. Lägg en kommentar om du vill med!DS.

Av SimmaCyklaSpring - 25 oktober 2014 12:45


Håkan, Tomas, Kjell, Peter och jag inför avfärden på en tur som skulle bli riktigt lång och slitsam. Riktigt blöta var vi också innan vi var hemma efter drygt 50 km. Då hade vi passerat både Lodstöparbo, Nisshyttan och Silvberg. 


Det blev inget fotat under turen idag för min del. Men väl en bild när jag kom hem. Blöt och lortig, och trött.


Tack för att ni gjorde mig sällskap. Vi hörs o ses. Håll koll på bloggen!

Av SimmaCyklaSpring - 23 oktober 2014 18:00

Det ser ut att bli ett strålande väder att cykla i på lördag. Så om någon är sugen att göra mig sällskap så vore det skoj. Jag sticker som vanligt kl 09.00 från Fogdegatan 30. Lägg en kommentar att du blir med, om du vill bli med.


Välkommen!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20 21 22 23
24
25 26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards