Alla inlägg under september 2015

Av SimmaCyklaSpring - 29 september 2015 18:52

Efter helgens körning med Emil och grabbarna kunde jag inte längre hålla mig. Jag måste bara iväg och testa en grej som inte blev av i lördags.


Det var en stor stock (tycker jag i alla fall) som låg över stigen, det blev aldrig att jag provade att åka över den då. Men nu, nu kanske det blir av.


Frågan är bara, hur skall det gå. Skall jag bli upphängd och tippa åt sidan, eller. Nu är det för sent att ångra sig.


Ser ut att gå bra det här, men man skall väl inte ropa hej förrän man fått ett bäcken sa han som låg på lasarettet eller hur det nu var.


Jojomensan, kan man tänka sig. Gick ju riktigt bra det där. Vad skall man nu hitta på då.


For bort till rampen och kolla lite hur det såg ut där Emil och Johan hoppade. Rampen är lika hög som cykeln, bara det är ju högt att hoppa från.


Om inte det vore nog så är det en riktigt stor grop under hoppet också. Vore nåt att slå snoken i.


Ser hemskt ut verkligen.


Sittande på cykeln uppe på rampen ser det ut så här precis innan man lämnar rampen. Eftersom jag inte hoppade så har jag ingen bild att visa hur det skulle sett ut när jag landade. Det är nog lika bra det för det hade nog inte varit någon vacker syn.


Här är jag på väg över åkrarna i Knutsbo innan det bär iväg ner i Säterdalen. Härligt härligt.


Riktigt fint var det idag.


Nu är jag nere vid Säterån, mycket vatten är det i den, ändå är det bara det översta man ser.

Vi hörs, halloj så länge!

Föresten, hann med två varv på en 900-metersbana som Emil visade i lördags. Körde det första på 3.20 och det andra på 3.09 Det kändes bra. Med lite mer träning skall jag snart vara under tre minuter.

Av SimmaCyklaSpring - 26 september 2015 17:04

När Emil bjuder in till gemensam träning är det bara att haka på. Vi blev tolv cyklister på dagens pass och här ger Emil lite instruktioner före avfärd.


Nu är vi på väg mot Djupdalen där det skulle köras på tid.


Först var det ett varv där vi skulle köra lugnt så att alla skulle hitta på andra varvet när det skulle tas tid. Jag körde snabbt redan på första varvet. Annars hade jag ju inte hängt med alls. Andra varvet gick nog inte fortare för mig än vad första gjorde. Här agerar Emil vägvisare.


Senare hamnade vi bortåt Tjärnan och där var det ett riktigt hopp uppbyggt. Man kan se Emil på cykel uppe på rampen. Johan går och kollar landningsplatsen. Frågan är bara om någon skulle ge sig i kast med denna manöver. Jodå, Både Emil och Johan körde några gånger i hoppet och det såg riktigt enkelt ut. Men det är nog inget som de flesta av oss andra borde ge sig på. Jag testa att filma lite så vi får se om jag lyckas ladda upp det. Håll i hjälmen, nu kör vi.


Först kommer Emil, sedan kommer Johan. Det gick ju riktigt bra det där.


Efter tre timmar var vi hemma där vi startade. Vad alla heter vet jag ej. Det var långväga gäster med idag. Både Gustafs, Långshyttan och Falun var representerade på dagens körning. Tack Emil för att du tar dig tid att åka lite med oss motionärer ibland. Det här är uppskattade inslag i vår träning.

Av SimmaCyklaSpring - 23 september 2015 19:07

Idag passade jag på att ta ut ett par timmar ledigt på eftermiddagen för att kunna ta en cykeltur i det härliga höstvädret. Lena var inte sen att hänga på så här står vi i startgroparna.


Efter att ha rundat Ljustern rundar vi nu Vikmanshyttesjön.


Fint värre var det i solskenet.


Nu har vi varit till Turbo och även passerat Vikmanshyttan och här är det inte långt kvar på vår marathonrunda i turbofart.


Lena undrar om jag blivit avhängd men jag biter mig kvar. Det här var en fin tur efter att Steven körde slut på mig i söndags.

Av SimmaCyklaSpring - 20 september 2015 14:01

Det var över nio månader sedan jag och Steven tog en runda tillsammans. Det är faktiskt så längesen som den 6 januari. Men nu var det dags igen för en lugn runda som Steven sa, fan trot.


Jag vet att vi for Långbergsvägen och sedan till höger borta i Bispbergshyttan. Sen vet jag inte mer än lite då och då var vi varit. Här är vi i alla fall vid en sjö och tar som ni förstår, för mig, en välbehävlig paus.


Jag tror faktiskt sjön heter Stora Dammsjön.


Sen bar det av och här var det utsikt vida omkring. Vad det är vi ser vet jag ej, förutom Steven då.


Tjusiga ställen var det mest hela tiden och lite lerigt emellanåt.


Nu är vi framme vid ett stort vattendrag och det måste väl vara Dalälven vad jag förstår.


Ja det var en rubrik som kanske får en och annan att fundera lite. Vad kan det vara som är 1000 idag tro. Jo det är faktiskt det tusende inlägget på bloggen, inte illa va. Nu är det bara att hoppas att det inte blir som förra gången jag cykla med Steven. Då blev jag sjuk och det höll i riktigt länge. Men så får det inte bli nu. Hej så länge. Vem vet. Det kanske blir 1000 inlägg till.

Av SimmaCyklaSpring - 14 september 2015 19:16

Efter en vecka med lite förkylning och mycket trädgårdsarbete är jag nu beredd på en liten cykeltur igen.


Drog iväg på lite småstigar och småvägar till Gustafs. Hade hört att det fanns plommon där på en gård. Svängde in och pallade några och tror ni inte jag blev påkommen av husägaren. 


For sedan mot Mossbysjön och hem, största delen på sådana här fina vägar. Då går det lätt.


Trots lugn och fin körning har stötdämparen rört sig såhär mycket. Kanske bäst att öka trycket, får nog höra med serviceteamet. Hej så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 6 september 2015 11:58

Jag var riktigt glad över att få sällskap av Mats i går och bestämde mig för att ta en tur även i dag. Här står jag beredd att ge mig av. Tänkte utforska lite vägar jag aldrig åkt förut men som jag sett att Steven gjort så jag snodde några bitar på en av hans banor.


På väg upp mot Magnilbo, där är det alltid lika drygt. Nu var solen på väg fram så det börja bli riktigt fint också.


Rundar Mossbysjön, här har jag åkt förut och här gillar jag att köra.


Härlig söndagmorgon att vara ute och gasa i.


Men vad nu, här kommer "mina" löpartjejer. Jessica, Malin och Ann. Ja mina och mina var väl att ta i. Men vi sprang en del ihop för ett par år sedan. Fina tjejer är det och skoj att se att de håller igång fortfarande fast inte jag är med och jagar på dem. Nu var de ute på en riktig långrunda.


Själv drog jag vidare på en stig från Gustafs och kom fram i Sahara, det var en häftig stig med precis lagom utmaning vad det gäller teknisk körning. Lerigt och blött och en hel del trixande bland rötter och sten. Riktigt skoj. Men nu är det full fart i solen mot Uggelbo.


Efter fyra mil var jag hemma igen så det blev två riktiga kalasturer i helgen. Det var längesen jag tränade så på en helg. Jag kanske rent av är på väg tillbaks. Jag hoppas det. Halloj så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 5 september 2015 12:11

Bästa väckarklockan. Oavsett vad det är för deg jag har på gång så verkar det som jag vaknar riktigt tidigt. I går gjorde jag i ordning en deg som skall bli ena riktigt goda kakor. Vaknade alltså riktigt tidigt, redan i sexsnåret. Bara upp och göra två fyrslag och sedan plasta in för ytterligare några timmar i kylen. Hade talat med Steven om vi skulle ta en lugn runda tillsammans i dag men han har varit förkyld så han ringde i morse och tala om att han vilar en dag till.


Gjorde mig klar och tog väl en sedvanlig bild innan jag skulle ge mig av. Men när jag kommer ut på vägen, vad ser jag då?


Jo det var Mats från Solvarbo som hade farit in för ryktet hade gått ända borta i Solvarbo att jag skulle ta en runda i dag. Det var skoj att få sällskap av Mats så han hängde på min tänkta runda. Jag borde ju inte ha sagt hur jag tänkt för det är ju sällan det blir så. Vi drog upp över Åsen och jag hade tänkt att vi skulle komma ut på vägen mellan Dalkarsnäs och Lerviken men så blev det ju inte. Efter ett tag var vi tillbaks nästan vid utgångspunkten på Åsen och på andra försöket kom vi ner strax bortanför badplatsen. Inte illa att missa målet med flera km. Kommer nog aldrig att lära mig hitta på Åsen. Nu har vi i alla fall även rundat Sävstjärn och är nu nere i Djupdalen och tar dagens första stopp.


Nu har vi farit Långbergsvägen upp till Bispberg och farit från Bispbergshyttan och är strax i Königshyttan. Innan vi var hemma hade vi även varit ner i Säterdalen en vända. 


En riktigt kalastur vill jag säga att det blev. Skoj att Mats kom och gjorde mig sällskap. Nu är vi som sagt var hemma igen och vi avslutar med en gruppbild. En liten grupp är väl också en grupp.

 


Cykeln är ren och fin igen och redo för en ny tur. Kanske redan i morgon, vem vet.

 


Har gjort två fyrslag till och sockrat rejält. Nu skall den bara plastas in igen och denna gång ligga i frysen i minst fyra timmar. Ja, vi får väl se om det blir något av detta. Lägger i vanlig ordning in banan här under för den som vill se vart vi varit. Halloj så länge. 

Av SimmaCyklaSpring - 3 september 2015 19:59

Här står jag och tänker strax ge mig i kast med rundan jag planerat till i tisdag men då hade jag ju inte laddat ner den i min Garmin. Men i dag kollade jag en extra gång att det blivit rätt.


Nu har jag passerat Magnilbo och gruvhålen och frågan är om jag inte just nu står på Säters högsta punkt.


354 m över havet visar mätaren. Men nu skall det bli utförsskörning mot Sörbo.


Visst blev det utför, och lerigt, och som här väldigt blött. Men men, det gick det med och efter ett par km med utförskörning så passerade jag så småningom Sörbostugan. Efter ytterligare en mil var jag hemma igen. En alla tiders tur bortsett från lite besvärligt på ett par ställen. Men det får man ta. Halloj så länge.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards