Direktlänk till inlägg 29 september 2015

Skoj på hoj

Av SimmaCyklaSpring - 29 september 2015 18:52

Efter helgens körning med Emil och grabbarna kunde jag inte längre hålla mig. Jag måste bara iväg och testa en grej som inte blev av i lördags.


Det var en stor stock (tycker jag i alla fall) som låg över stigen, det blev aldrig att jag provade att åka över den då. Men nu, nu kanske det blir av.


Frågan är bara, hur skall det gå. Skall jag bli upphängd och tippa åt sidan, eller. Nu är det för sent att ångra sig.


Ser ut att gå bra det här, men man skall väl inte ropa hej förrän man fått ett bäcken sa han som låg på lasarettet eller hur det nu var.


Jojomensan, kan man tänka sig. Gick ju riktigt bra det där. Vad skall man nu hitta på då.


For bort till rampen och kolla lite hur det såg ut där Emil och Johan hoppade. Rampen är lika hög som cykeln, bara det är ju högt att hoppa från.


Om inte det vore nog så är det en riktigt stor grop under hoppet också. Vore nåt att slå snoken i.


Ser hemskt ut verkligen.


Sittande på cykeln uppe på rampen ser det ut så här precis innan man lämnar rampen. Eftersom jag inte hoppade så har jag ingen bild att visa hur det skulle sett ut när jag landade. Det är nog lika bra det för det hade nog inte varit någon vacker syn.


Här är jag på väg över åkrarna i Knutsbo innan det bär iväg ner i Säterdalen. Härligt härligt.


Riktigt fint var det idag.


Nu är jag nere vid Säterån, mycket vatten är det i den, ändå är det bara det översta man ser.

Vi hörs, halloj så länge!

Föresten, hann med två varv på en 900-metersbana som Emil visade i lördags. Körde det första på 3.20 och det andra på 3.09 Det kändes bra. Med lite mer träning skall jag snart vara under tre minuter.

 
 
Emil Lindgren

Emil Lindgren

29 september 2015 19:35

Grymt kalle! Imponerande!

http://www.emillindgren.com

 
Ingen bild

Kalle S.

29 september 2015 19:46

Tack Emil, och du kan ju bara ana vem läraren är. Man försöker ju suga i sig av det du säger och träna på det. Nu ser väl inte den där stocken mycket ut för värden, men för mig var det ett rejält hinder. Förra året hade jag aldrig kommit på tanken att ens försöka.

 
Ingen bild

Peter Snell

30 september 2015 07:25

Bra Kalle. Det gick bra den där. Jag måste dit jag också så fort jag kan cykla igen.

 
Ingen bild

Kalle S.

30 september 2015 07:49

Jajamen Peter. Det är skoj när man lyckas. Även om det inte är så stora hinder så är det ett steg i rätt riktning. Jag följer gärna med dit igen.

 
Ingen bild

Janne Hedman

30 september 2015 10:17

Nu har jag hittat din blogg, kul läsning! Hej på Kalle. Du får lufta mig på en tur nästa vecka, måste träna lite först! ;-)

 
Ingen bild

Kalle S.

30 september 2015 12:06

Bra Janne. Det är klart vi ska ta en tur tillsammans. Det blir skoj.

 
Ingen bild

Steven

30 september 2015 16:26

Härligt Kalle! Den stocken har jag lite problem med ibland. Och så heter ån Ljusterån.

 
Ingen bild

Kalle S.

30 september 2015 17:11

Du får följa med så skall jag lära dig. Sen får du inte vara så petig. Det var ju tur att jag inte skrev Dalälven. Men jag var väl så glad över min prestation så det blev fel namn på ån. Men säg det inte åt någon.

 
Ingen bild

Kalle S.

30 september 2015 17:35

Föresten Steven. Jag gjorde ett "Garminsegment" på 900-metersbanan. Såg att du var tio sekunder snabbare. Peter var ännu snabbare så vi får dit och jaga varandra någon gång.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards