Alla inlägg under september 2016

Av SimmaCyklaSpring - 30 september 2016 17:17

Med sådant väder kunde jag inte annat än ta ledigt på eftermiddagen för att ge mig iväg på en MTB-runda.


Efter en mil var jag vid Abborrtjärn, en riktigt dryg mil på 45 minuter. Då var det skönt att ta en liten paus i solskenet.


Nu är jag vid slutet av Kråktjärnsvägen och jag skymtar Hyttdammen och är alltså vid Nisshyttan. Sedan blev det förbi både Täktlandet, Björnbo och Aspnäs. En riktigt härlig runda i riktigt härligt väder.

Av SimmaCyklaSpring - 28 september 2016 20:32

Höstens första kvällsrunda blir det ikväll. Bäst att ha lyse med oss för man vet aldrig hur det ser ut när vi är hemma.


Vi drog iväg förbi Lodstöparbo och stigen ner till Dalkarlsnäs.


Nu är vi strax framme i Gessån. Efter det for vi av Nisshyttevägen och for förbi sjön Gessan. När vi sedan kom till Nisshyttan tog vi snabbaste vägen tillbaka hem. Lyset behövdes ej idag men är man ute en liten stund till så behövs det. Det är nog bästa att ha lyse med varje kvällstur nu framöver för det blir ju lite mörkare

för var dag som går.

Av SimmaCyklaSpring - 26 september 2016 19:00

Nu är det sista gräddat av niokilosdegen som jag satte igång i lördags. Riktigt nöjd med resultatet om jag får säga det själv. Nu gäller det att träna bra så jag inte jäser alldeles som degen. Hej hej!

Av SimmaCyklaSpring - 25 september 2016 16:17

Halva degen lät jag jäsa ute på trappen i natt och det var inget fel på jäsförmågan. Det jäser så baljan bågnar.


Lena for till jobbet och jag satte igång bakningen innan det ljusnat ute.


Några timmar senare såg det ut på detta vis. Då var det bara att ge sig iväg ut och, just det. Klippa gräs.


Men när gräset var klippt var det bara att ta fram cykeln för en tur.


Nu är jag vid Mossbysjön och där är det många fina stigar.


Nu har jag passerat Sörbo och är vid dammen nedanför Grängen, då passa det bra med en liten paus.


Riktigt fint höstväder och jag är snart i Grängshammar.


Vid Dalkarlsbo tog jag vänster upp till Högsveden och tog min andra paus vid Silvbergs gruvhål. Efter det rundade jag Ljustern och med dagens tur känner jag mig riktigt nöjd. Vi hörs!


Av SimmaCyklaSpring - 24 september 2016 16:48

Efter en månad med trassel är det dags för ett försiktigt försök på sadeln igen.


På lätta växlar rullar jag iväg och efter drygt en mil passerar jag Myggtjärn. Några mygg känner jag inte av och det är ju bra.


Täktlandet passeras och det känns riktigt bra. Det är nog bara bra för knät att det får röra sig lite.


Mycket motlut innan jag är vid Björnbo men jag tar det lugnt, bara härligt att vara ute och rulla lite nu när hösten närmar sig. Hösten är bra träningstid.


Passar på att sätta igång en niokilos deg. Nu skall det bli bröd av lite olika slag. Men gräddning blir det inte förrän imorgon och på måndag. Vi hörs!

Av SimmaCyklaSpring - 21 september 2016 17:30

Ja då var det dags igen för ett läkarbesök. Förra året var ju bedrövligt dåligt vad det gäller träning på grund av sjukdom mest hela tiden. I år däremot har jag fått vara pigg och tränat så mycket jag orkat. Men nu har jag bra länge gått och haft ont i höger knä. Har ju varit småförkyld också så det har väl bara varit bra att vila lite. Förkylningen är nu bättre men knät är sämre. Det är märkligt, när bilen krånglar ringer jag direkt till verkstad och beställer tid. Men när kroppen krånglar, då går jag och hoppas att det skall ordna sig av sig själv. Alltså ringde jag i morse kl sju. De skulle ringa upp klockan kvart över åtta vilket de gjorde. Fick en tid hos läkaren klockan ett. Kanonbra tycker jag.


Efter en grundlig undersökning var en remiss skriven för röntgen i Falun, samt lite värktabletter som det bara var att fara till apoteket och hämta ut. Nu är det bara att hoppas att det ger med sig för nu börjar jag bli riktigt sugen på att ta en cykeltur igen. Vi håller tummarna för det!

Av SimmaCyklaSpring - 18 september 2016 20:32

Helgen tillbringades i Gustafs hos Lisa och Johan där vi riktade upp ett gammalt härbre. Mikael och Lisa öser grus för fulla muggar.

Här ser vi Lisa och Johan som funderar vad vi skall göra härnäst för att allt skall gå bra. Jodå det gick bra hela helgen, nu är det lite efterjustering kvar. Men bra blir det. Hej så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 13 september 2016 17:34

Jaha, då var det dags igen då. I morse när jag var på väg till jobbet tändes varningslampan för låg kylvätskenivå. Svängde av i Gustafs för att kolla. Jodå, vattnet mer än droppade kring motorn. Bara att ringa Volvo assistans. En timme senare var bärgaren på plats.


Ytterligare en timme senare var vi i Hedemora på verkstaden. Från jag ringde i Gustafs tills jag for från Hedemora i en hyrbil som assistansförsäkringen täcker i tre dygn så hade det alltså bara gått två timmar. Jäkla bra service tycker jag. Tilläggas kan att denna bil bara hade gått tio km när jag fick den. Inte illa. Nog för det var trevligt att åka bärgningsbil. Har inte behövt göra det på de 43 år jag kört bil och så blir det nu två gånger på åtta dagar. Nu hoppas jag att jag inte behöver göra det på ett tag. Hej så länge.

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards