Alla inlägg den 11 september 2016

Av SimmaCyklaSpring - 11 september 2016 15:12

Nu är det snart två veckor utan cykling. Men nu är det snart dags igen. Skall bara berätta lite vad jag haft för mig. Var ner till Flistad förra helgen och hälsa på Olle och Linn. Här ser vi några av deras hönor.


Efter en promenad i solskenet hälsade vi på några kossor.


Efter ytterligare en liten sväng kom vi till hästarna som behövde vattenpåfyllning.


Även fåren fick sig ett besök.


Nu är vi hemma igen på Ravelsgården där de bor. Riktigt ute på landet vill jag lova. Egen skylt till och med.


Läckra tomater, rena godiset. Nu vill man inte köpa tomater längre efter att ätit dessa.


Full fart på gurkorna också, det är så man blir sugen att skaffa växthus.


Paprikorna trivs också bra.


På lördagen var det matrally i skövdetrakten, första gården vi besökte var en som odla och sålde grönsaker. Tjusigt värre.


Där hade de kaffeservering i ett gammalt svinhus.


En champinjonodlare besökte vi också. De här småttingarna fördubblar storleken varje dygn.


Sedan besökte vi en bisonoxefarm där vi även kunde käka. Hamburgare gjorda på Bisonoxe. Sedan bar det av hemmåt. 


Hade sedan feber måndag, tisdag och onsdag, inte värre än att jag jobbade vilket jag inte borde ha gjort. För vad hände...

Jo det som är riktigt dumt. Hade varit i Garpenberg och skulle till Borlänge. Stannade vid Ingo i Säter för att tanka. Fullt tank, nej, inte bensin, skall ju vara diesel. Bara att vänta på bärgare. Två dagar senare och några tusenlappar fattigare var det dock åtgärdat. Sen blev det lite snuva på det och ytterligare ett par dagar med halsont. Så träningen har fått vara, finns ju annat att göra för att inte få långsamt.


I en trädgård finns det alltid att göra. Om inte annat hittar jag väl på något att göra. Har retat mig ett längre tag på en liten stenkant, nu skulle den bort. Jag har alltså brottas med sten i helgen. Men nu känns det som jag snart är redo för att gränsla cykeln igen. Vi hörs!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards