Direktlänk till inlägg 16 april 2011

Lördagslöpning i vårväder.

Av SimmaCyklaSpring - 16 april 2011 12:36

Idag var det verkligen vår i luften när vi skulle ut på vår sedvanliga lördagslöpning. Vi som bar av idag var Eva, Frida, Malin o jag. Lite spänd på hur det skulle gå efter allt cyklande föreslog jag att vi skulle springa runt Ljustern. Vi kom överens om att springa medsols vilket innebär att om någon vill så går det bra att springa över golfbanan tillbaks och på så vis få elva km. Springer vi runt blir det 14 km.

Vi hade inte sprungit långt förrän vi mötte en ensam tjej som var ute o sprang. För övrigt så var det ganska sparsamt med motionärer ute denna härliga morgon. När vi var på andra sidan Ljustern mötte vi samma tjej igen. Jag stannade då och talade om för henne att om hon vill ha sällskap så är hon välkommen på onsdagar o lördagar. Det visade sig att det var Therese Hansson, en duktig orienterartjej från Stora Skedvi som nu bor i Säter. Inte kände jag igen henne fast jag borde. Hoppas att hon vill ha sällskap någon gång så hon dyker upp med oss, skoj ju fler vi blir.

Frida var som vanligt riktigt på hugget så det blev lite svårt för oss andra att hänga med. När vi kom till vägen som går upp vid "Stoltens" så sa jag att dom som har mycket spring i benen o vill höja pulsen lite extra springer upp en bit i backen o vänder. Frida, Malin o jag sprang upp en bit, jag vände dock först och tog upp jakten på att komma ikapp Eva. Efter ett tag var jag ikapp och då var vi nästan framme vid stigen där man kan gena över golfbanan. Där sprang Eva in o jag vände för att möta upp Frida o Malin.

Jag kom på att jag inte tagit någon bild innan vi skildes från Eva vilket grämde mig lite. Jag fotade dock Malin o Frida samt lite vårblommor i dikena. En bra ursäkt för att hämta andan en stund. När vi var tillbaka vid simhallen satt Eva där i solen på en bänk o myste. Hon hade då sprungit elva km o vi andra fick som jag trodde 14 km. När jag då skulle ta en ny bild så alla tre tjejerna fick bli med komm Lennart Eriksson som spelat badminton i hallen förbi. Han erbjöd sig att vara fotograf för en stund och på så vis blev även jag med på en bild. Det blev en bra avslutning på löpturen.

På onsdag se vi igen, trots att Maria blir borta så finns det ju ingen anledning för oss andra att låta bli att springa. Mer om det kommer om ett par dagar.

Tjingeling tjingeling.

SimmaCyklaSpring.

 

 

 

 

 


 
 
Ingen bild

Lisa

16 april 2011 14:26

vad härligt det ser ut! Synd att jag inte kunde va med:( Hoppas hinna hem på onsdag:)

SimmaCyklaSpring

16 april 2011 21:32

Det var kanon, hoppas du blir med på onsdag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards