Direktlänk till inlägg 5 december 2012

Löptur i vinterväder!

Av SimmaCyklaSpring - 5 december 2012 20:45

Ja i dag var det verkligen vinterväder. Det var många som hittade på andra aktiviteter istället för löpning utomhus. Men några dök upp och dom ser vi här.


Vi var inte fler än att vi kunde ta en "soffbild" Jessica, Mattias, Emil och Malin.


På grund av rådande väderleksförhållanden, -10 och ganska blåsigt så blev det uppvärmingslöpning ner till Dalsbyn. Väl där körde vi tre varv i skapligt hög fart med en kort återhämtningsperiod mellan varje varv. Varje varv är 1.800 m vilket gjorde att det blev ett bra pass i kylan. När vi var tillbaks vid simhallen efter precis en timme visade det sig att vi klarat av 10 km totalt. På frågan om någon frös fick jag direkt svaret, neeej. Så nu vet vi att -10 är inget problem bara man klär sig rätt och det hade alla gjort i dag.


Själv var jag lite fundersam hur det skulle gå att cykla i sådan kyla, har aldrig gjort det förut. I måndags köpte jag ett par vinterskor för cykling som skulle testas på detta pass.


Såhär ser dom ut och nu skulle det visa sig om dom höll måttet. Dom är så pass stora att jag kan ha två par strumpor på mig. Jag tog inga skoöverdrag, för skulle det visa sig att det är för kallt har jag ju sådana att ta till. Lite kall om fötterna blev jag, men kör jag lite hårdare än vad jag gjorde i dag är det absolut inga problem. Satte på nya pedaler innan kvällens pass och dom var inte injusterade. Vänster pedal var helt ok men höger satt för hårt. Det fick till följd att jag fick markkänning en gång med höger axel, det är bara att hoppas att det ger med sig på ett par dagar. Just nu känns det dock inte så skönt.


Nu får vi samla kraft till lördagens långpass, ser ut att bli en fin lördag så vi får se vad jag hittar på till dess. Ha det bra så länge så ses vi då. Tjingeling!

 
 
Ingen bild

Johan

5 december 2012 20:59

Tappra kämpar i detta väder, bra jobbat och hoppas att din axel Kalle inte är något allvarligt.
Själv har jag simmat lite och sen skulle jag anmäla mig till Vansbro Triathlon som öppnade nu klockan 20 men det var sådant tryck på sidan att det kraschade så nu blir det ny anmälningsdag på måndag.
HejHej

 
Ingen bild

Rebecka

5 december 2012 21:19

Vi fegade ur.
Blev ett styrkepass i hallen.
Lite varmare och mindre blåst.
Men bra jobbat av er som körde.

 
Ingen bild

Jessica

5 december 2012 21:43

Bra kämpat alla! Det känns i benen just nu :)

 
Ingen bild

Maria H

6 december 2012 11:51

Bra kämpat ni. Hoppas axeln känns bättre. Själv körde jag premiär tur i skidor i Bergebos elljusspår. Njöt av skidpasset trots att jag inte hade några spår, bakhalt och blåst. Men det man inte dör av blir man stark...

 
Ingen bild

Kalle

6 december 2012 12:55

Ja inte är det väl sådär riktigt skönt i axeln men med lite värktabletter så ska det väl gå. Eftersom jag inte dog så kan man ju hoppas att jag blir lite starkare istället.

 
Ingen bild

Peter

6 december 2012 15:16

Bra kämpat av er i snålblåsten!!

Kalle- hoppas din axel repar sig snart,lät lite otäckt att inte få loss foten. Omkullkörningar är inte kul.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards