Direktlänk till inlägg 13 februari 2013

Åka skidor på söndag?

Av SimmaCyklaSpring - 13 februari 2013 19:54

Ja den som vill åka ett fint lopp i helgen kan vara med på detta lopp. Det var Ann som tipsade om det på kvällens träning.



Klicka på länken för mer information. 

http://falunborlangeloppet.se/


Vad jag förstod skulle Ann o Ingemar åka. Skall fler dit, skriv en kommentar!



 
 
Ingen bild

Maria H

13 februari 2013 20:24

Jag ska dit, om jag är frisk. Fredrik kom hem, först ville jag inte släppa in honom, förkyld. Fy på honom!
Hade tänkt mig åka dit tidigt. Ska bli kul! Som sagt har hört från många att det är ett supertrevligt lopp. Det bästa är att man anmäler sig på plats, så det är ett bra "spontanlopp"

 
Ingen bild

peter

13 februari 2013 20:58

Men jag har hört att det är otäcka utförskörningar där, är det nångon som vet om det är så?

 
Ingen bild

Johan

13 februari 2013 22:02

Jag åkte loppet förra året och vad jag minns så var det inga "otäcka" backar. Bara en otäck lång och seg uppförsbacke när det är drygt 6km kvar från Vargliden mot Igeltjärn :) vi kanske ses i spåret. Men ett stort kanske på den.

 
Ingen bild

peter

13 februari 2013 22:18

Tack Johan för det!
Var bara någon på jobbet som tyckte att det var tvära svängar med skogen alldeles inpå, men det är väl också olika vad man tycker är branta backar.. Jag får väl bilda en egen uppfattning..

 
Ingen bild

Johan

14 februari 2013 09:03

Jo men så är det ju. En backe någon tycker är brant kanske någon annan tycker är en lätt utförslöpa ;) men det är ett fint lopp och god korv med bröd vid målgång :)

 
Ingen bild

peter

14 februari 2013 13:37

Ja korv är aldrig fel och då kan man stå ut med mycket!!

 
Ingen bild

Maria H

15 februari 2013 10:19

Så!
Nu är jag anmäld till Lidingöloppet. Nu finns det ingen återvändå.
Så efter skidsäsongen är det bara att börja träna, igen. Såg även att det fanns ett seedningslopp i Leksand den 11 maj, 10 km.
Någon mer som är intresserad?

 
Ingen bild

Rebecka

15 februari 2013 12:28

Maria: du skulle hängt på oss på ESK när du ändå var på g.

 
Ingen bild

Maria H

15 februari 2013 12:39

Vad är det? Jag är lättlurad, men vill ändå veta vad jag ger mig in på...

 
Ingen bild

rebecka

15 februari 2013 13:04

En Svensk Klassiker.
Men vi börjar ju med öppet spår, men du kan ju haka på vid cyklingen.

 
Ingen bild

Maria H

15 februari 2013 13:49

Nej tack!
Trodde det var det men kunde inte riktigt lista ut det. Glömde att säga att cykellopp går bort, än så länge i alla fall...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards