Direktlänk till inlägg 22 februari 2013

Rapporter från "vasaåkarna"

Av SimmaCyklaSpring - 22 februari 2013 17:38

Javisst borde vi väl kunna läsa lite om hur ni haft det alla ni som är ute i vasaspårets alla olika sträckor. Det började ju idag med Kortvasan och redan där hade vi ju några välbekanta med.


Så kom igen nu alla skidåkare och lämna lite rapporter i kommentarsfältet.

 
 
Ingen bild

peter

22 februari 2013 20:54

Jag får väl börja då,, hade startplats i första led i kortvasan men flunsan satte P för det, så Fredrik Lind fick min plats och åkte skid-ringrostig på otroliga 1.47

 
Ingen bild

Kalle

23 februari 2013 10:38

Är i Oxberg och hörde nyss att täten gick i mål i Mora. Lena håller som bäst på med förberedelserna. Hon startar kl 12.00

 
Ingen bild

peter

23 februari 2013 11:06

Heja heja Lena!! Förra året vinglade jag ner på 3.05, hoppas du kan slå den med råge!!

 
Ingen bild

Kalle

23 februari 2013 12:26

Aj du Peter. Nu är Lena iväg. Hon har passerat Oxberg efter 12 minuter, beräknad måltid är 3.06 så det här blir oliiiidligt spännande. Själv har jag tagit mig ner till Hökberg där jag nu förhoppningsvis få en skymt av henne.

 
Ingen bild

Johan

23 februari 2013 17:34

Bra kämpat Lena :)
Jag håller som bäst på med mina förberedelser inför måndagens öppet spår. Får återkomma med en rapport för mig :)

 
Ingen bild

Lenas spökskrivare

23 februari 2013 17:58

Sådär, nu är vi hemma igen. Vallateamet, dvs jag, gjorde väl inte det allra bästa valet av valla inför starten. När Lena kom till Hökberg visade det sig att hon hade haft fruktansvärt bakhalt, liksom tusentals andra. Kön till omvallningen var för lång men jag hade tack o lov lite varmare valla i fickan som jag la på. Efter det gick skidorna bättre och Lena gled glad i hågen in över mållinjen i Mora. Efter granskning av målfoto visade det sig att Peters fjolårstid på 3.05 står sig ett år till. Lena fick en tid strax under 3.22 vilket hon känner sig riktigt nöjd med. Nu ska jag gå o koppla bort syrgasen på henne och höra om hon vill ha något till livs.. Vi höres.

 
Ingen bild

Rebecka

23 februari 2013 18:29

Bra åkt Lena.
Själv vilar jag mig så jag förhoppningsvis klarar mig i mål på måndag.
Mest oroad över att pappa kommer valla fel.

 
Ingen bild

peter

23 februari 2013 18:41

Mycket bra kämpat Lena!! I dag var det svårt "före" och svårvallat, många många som hade svårt med fästet. Snart känns det bättre då syrgasen gjort sitt:)

Och så lycka till Johan inför måndagens prövningar!!

 
Ingen bild

Maria H

23 februari 2013 18:41

Bra Lena!
Själv laddar jag med vila. Storjäntan har fått influensan, i torsdags, och själv vågar jag inte ens känna efter. Inte den bästa uppladdningen. Men nu är det bara att gilla läget och tänka att influensan "flyger" förbi mig...

 
Ingen bild

Maria H

23 februari 2013 18:42

Lycka till på måndag, Johan, Rebecka och Johanna, någon mer? Jessica åker väl på söndag eller?

 
Ingen bild

Johanna

23 februari 2013 19:34

Tack för lyckönskningarna Maria! :) Lycka till själv på tisdag. Börjar nog mest bli nervös för vallningen nu, hoppas att vi ska pricka rätt så man kan ta sig till Mora.
Bra kämpat idag Lena!

Åh lycka till alla ni andra som ska åka oxå!

 
Ingen bild

Erik

23 februari 2013 22:02

Impomerad! Bra jobbat mamma!! Kram

 
Ingen bild

Maria H

24 februari 2013 11:14

Hej!
Måste nog krypa till kors...Någon som är sugen på att köpa halvvasastartplats led 1? 1200 kr för två st starter eller 700 kr för en.
Ring i så fall 0735924407.

 
Ingen bild

Kalle

24 februari 2013 11:22

Neeej Maria, vad tråkigt. Oj oj oj, just denna vecka. Att du blivit krasslig alltså. Men tyvärr står jag över. Men välkommen till löpargänget när du kryat på dig.

 
Ingen bild

Maria H

24 februari 2013 11:31

Ja, det är så tråkigt! Har varit kry hur länge som helst. Får nöja mig med att jag har ändå tränat bra, men självklart är det surt...

 
Ingen bild

peter

24 februari 2013 16:54

Nej Maria,, det var inte kul att höra, hoppas du kan sälja och att du snabbt kryar på dig!

 
Ingen bild

Maria H

24 februari 2013 17:10

Tack Peter!
De gick åt som smör. Känns trist och tomt, men det kunde vara värre. Som tur är håller jag inte på med någon klassiker. Nu är det bara att bli frisk igen.

 
Ingen bild

Jessica

24 februari 2013 20:53

Trist Maria :( hoppas du kryar på dig. Lycka till imorgon ni som kör då!! Själv har jag en vecka till på mig att vara nervös över väder o valla o att hålla mig frisk förstås. Eftersom jag vallar själv har jag bara mig själv att skylla på om det blir fel så jag hållet verkligen tummarna för att det blir lättvallat!

 
Ingen bild

Jessica

24 februari 2013 20:55

Å bra kämpat Lena!

 
Ingen bild

Nina

24 februari 2013 21:59

Bättre sent än aldrig ! Här kommer en rapport från i fredags och kortvasan. Jag och Jon hade startplats i led 1 så när led 0 gett sig iväg var det våran tur kl 10.15 Vi båda stod långt bak i ledet så det blev några omkörningar innan ledet spridit ut sig. Spåren var mestadels bra, glidet nerför backarna var toppen och fästet uppför helt okej men i stakpartierna var det jobbigt för den kärva snön som gjorde det segåkt. Men i det stora hela så gick allt bra. Jon kom till Mora på tiden 1.44 och jag fick mer valuta för pengarna 2.10 :-). Efter målgång tittade solen fram och vi fick njuta av den otroligt goda stämning som råder i Mora under vasaloppsveckan, underbart !! Lycka till alla ni som ska åka i veckan och bra jobbat Lena !! Å tack igen Kalle för hälsningen innan målgång, den gjorde susen !!

 
Ingen bild

Rebecka

25 februari 2013 18:03

Jaha då var det klart.
Jag fick nytt pb 8.43 jag är super nöjd.
Även om tanken varför man gör sådant här för. Bra spår nästa hela tiden. Fick på klister sista 2milen blev mycket bättre då. Hade lite dåligt fäste.
Men årets träning har gett resultat.
Jag kan gå och sådant obehindrat(nästan iallafall)

 
Ingen bild

Kalle

25 februari 2013 18:23

Du är fantastisk Rebecka, superstarkt åkt. Att du kan gå nästan obehindrat efter detta är inte illa. Nu har du giltigt skäl till att stå över på onsdag. Ta det lugnt o vila några dagar innan du gör någon större ansträngning så hoppas jag att jag får se dig snart igen på våra träningar. Hälsa syrran också. Ni är grymma.

 
Ingen bild

Rebecka

25 februari 2013 19:54

Tack för hälsningen Kalle.
Tror det var du då jag inte känner någon annan Kalle;-)
Tyvärr såg jag den inte live utan på mailen hemma.

 
Ingen bild

Johan

26 februari 2013 08:53

Hallåj. Då blev det äntligen min tur att lämna ett resultat. Jag körde på bra och persade med 48 min tror jag och körde in på 5.14 vilket jag är supernöjd med. Hade en förhoppning på 5.30 och det klarade jag med råge. Spåren var kanon hela vägen men fästet lite sämre. Fick lov att valla om 2ggr också. Första 3 milen hade jag riktigt bra ryggar som jag hängde på så jag glömde av att både äta och dricka. Dom tre milen gick på 1.34 :) riktigt bra kämpat av samtliga som åkt och lycka till till er som har lopp kvar :)

 
Ingen bild

Malin

26 februari 2013 10:36

Var utefter spåret och hejade på min man som åkte igår! Johan han jag också se när han susade förbi, vilken tid, härligt Johan! Och bra kört alla ni andra!

Nästa år får det nog bli skidorna på, man blir sugen när man står där vid sidan av (eller hur Lisa):-)

Men först har vi en härlig löparvår och sommar framför oss! :-)

 
Ingen bild

Lisa

26 februari 2013 10:58

Ja visst blir man sugen!! Vi får sattsa på det tilll nästa år!!:)

 
Ingen bild

Johan

26 februari 2013 13:57

Jag blev förvånad när jag såg dig i oxberg Malin :) kul med hejjarrop! Japp nästa år får även ni (Lisa, Malin) stå i spåret ;)

 
Ingen bild

Johanna

26 februari 2013 15:56

Tog mig i mål på 7.48, en tid jag är nöjd med. Fick valla om en gång så, sen hade jag fäste igen...En superkul dag i spåret. :)

 
Ingen bild

Kalle

26 februari 2013 17:21

Vad ska man säga efter alla dessa prestationer. Johan som kapar 48 minuter på ett år. Var ska det sluta. Och Johanna som hade en superkul dag i spåret. Kan man verkligen tro på det, ja det är ju klart jag tror på Johanna, men jag tänker mig själv nio mil på skidor. Nej, för mig skulle det dog bli allt annat än superkul. Jag har någonstans i bakhuvudet att jag någon gång kanske skulle våga mig på HalvVasans 45 km. Vi får se om det kan bli redan till nästa år.

 
Ingen bild

Jessica

26 februari 2013 21:45

Bra kört allihopa! Vilken tid Johan!!! Jag blir då bara mer o mer nervöst och försöker ignorera lite halsont :( Låter bra Malin och Lisa.... :) Då får vi köra långpass på skidor!

 
Ingen bild

Lisa

27 februari 2013 09:57

Jessica, jag tror du bara är nervös-sjuk!;)
Ja men det låter som en himla bra idé med långpass på skidor!! Vi får satsa på de till nästa år!!
Lycka till på söndag!!!

 
Ingen bild

Jessica

27 februari 2013 15:43

Ha ha ,det är mycket möjligt Lisa. Jag har ont i hela kroppen, inser att det är mest nervositetsfrossa :) Skulle vara riktigt kul med långpass på skidor!

 
Ingen bild

Maria H

27 februari 2013 17:34

Är så imponerad av alla skidåkare. Mår bättre men får fortfarande träningvärk av att grädda pannkakor...Längtar efter att få röra på mig igen. Lycka till Jessica. Du kanske har fått "vallarfeber"?

 
Ingen bild

Kalle

27 februari 2013 20:36

Maria H, ja det låter inte bra om du får träningsvärk av att grädda pannkakor. Mitt tips är att du får göra en ugnspannkaka, det tar inte lika hårt på krafterna.

 
Ingen bild

Johan

28 februari 2013 09:18

Är det någon mer än jag som ska köra stafetten i morgon? Om inte så kan jag rekommendera det till nästa år. Det är en jätterolig tillställning :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards