Direktlänk till inlägg 27 april 2013

Sätermaran avklarad!

Av SimmaCyklaSpring - 27 april 2013 14:30

Ja, då har Sätermaran genomförts i strålande solsken men med en besvärlig blåst. De simmacyklaspringlöpare jag såg före start ser ni i vanlig ordning snällt uppställda för en bild.


På knä har vi Lisa, Sandra och Ann. Stående har vi Bengt, Peter och Ingemar.


Starten har gått och drygt 200 löpare ger sig iväg. Största delen, drygt hundra springer halvmaran. Resten är fördelade på helmaran och kvartsmaran.


Ingemar går ut hårt redan från start och ingen i "vårat" gäng hänger på.


Sandra sparar inte heller på krutet utan öser på så det står härliga till.


Här ser vi Ann, Lisa, Bengt och Peter. Jag trodde då att jag fått bild på alla våra löpare.


Men så var det inte för Jenny var ju hemma i Säter på besök och passade på att testa formen på halvmaran.


Här har Peter stannat till vid första vätskekontrollen för att läska sig lite.


I Solvarbo blev jag bjuden på kaffe o kaka av Frida som här ses heja på Sandra som nu avverkat elva km.


Vad Frida hade i vagnen ser ni här, en liten krabat som heter Noel. Att det var löpare i Solvarbo brydde han sig inte det minsta i. Nej han sov lugnt vidare utan att låta sig störas.


Ytterligare en från vårt gäng stötte jag på. Det var Pär som hade i uppdrag vid målet att hjälpa till i sekretariatet. Den uppgiften såg han ut att klara galant.


Hand i hand passerar Bengt, Lisa och Peter mållinjen och det gör dom strax under två timmar.


Sandra skiner i kapp med solen och det gör hon rätt i efter att ha sprungit 21 km.


Peter är riktigt nöjd med dagen trots att det värker i hela kroppen. Första gången Peter springer en halvmara och då  har han all anledning att se såhär nöjd ut.


Mycket bra jobbat Peter och alla andra som var med idag. Kanon kanon, vila nu ett par dagar så ses vi om ni vill, inte på onsdag då det är första maj utan på lördag för ett långpass av något slag.


Vi syns, tack o hej så länge.

 
 
Ingen bild

Jessica

27 april 2013 15:39

Superbra jobbat allihopa!!!

 
Ingen bild

peter

27 april 2013 19:55

Vilken tur att vi har en sån jättebra reporter som hinner med att fota alla- och skynda hem och redigera bild o text! Toppenbra Kalle!!

Och tack alla som var ute i maraspåret det är kul att det blev ett glatt gäng, speciellt tack till Lisa som tog sig an mig och motiverade när det gick riktigt tungt dom sista tre-fyrakm.. För det gjorde det..

 
Ingen bild

Lisa

27 april 2013 20:33

Det blev ett fint lopp i fint väder! :) Peter: det var bara roligt att springa med dig och pusha dig till att nå ditt mål!! Riktigt bra kämpat!!

 
Ingen bild

Maria H

27 april 2013 21:00

Bra kämpat allihop!
Nästa år paxar jag Lisa, har heller aldrig sprungit en halvmara.
Vilket väder!

 
Ingen bild

Rebecka

27 april 2013 21:13

Vad duktiga ni är.
Grattis till er alla.
Trots nära till bansträckan hann jag inte heja på er.
Men barnen var nere och hejade.

 
Ingen bild

Maria G Lisa Sa

27 april 2013 21:27

Vad fint ni ser ut att ha haft det !!

Bra jobbat !
Hälsar Maria G och Lisa Sa

 
Ingen bild

Sara

27 april 2013 21:41

Superbra jobbat, superskoj att se så många löpare på Säters gator.

 
Ingen bild

Malin

27 april 2013 21:56

Härligt att se er alla idag! Super bra jobbat!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< April 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards