Direktlänk till inlägg 9 april 2014

Idag kände vi lite på berget.

Av SimmaCyklaSpring - 9 april 2014 20:45

De flesta grupper hade vilodag idag så då passade Lisa, jag o Lena på att ta en egen liten tur. Jag o Lisa ville visa Lena var vi har cyklat när vi varit här tidigare.


Här är vi uppe vid Sa Cabaneta. En liten liten försmak på vad som väntar.


Nu har vi fått upp värmen så då åker armvärmarna av.


Nu har vi passerat Selva och är halvvägs upp till Lluc som är dagens mål. Här måste vi ta en vilopaus för här lutar det mot i tio km.


Så här fint har vi det på semestern.


Vi kämpar på.


Sådär, nu skall det bli fint med en fika.


Nu är vi på väg ner igen, samma väg som vi kom.


Det är fint i bergen. Dagens tur blev 112 km. Vi for kl nio och kom hem kl fem. Nu är det bara att vila så får vi se vad vi hittar på imorgon.

Godnatt så länge, vi hörs!

 
 
Ingen bild

Erik

9 april 2014 21:32

Fina bilder!!

 
Ingen bild

Maria G

9 april 2014 22:35

Jättefina bilder. Ni ser ut att ha sett finfint! Här bara regnar det och ni kommer komma hem lagom till våren! Njut på. Det är ni värda! Kram

 
Ingen bild

Kalle S

10 april 2014 07:29

Erik, det är lätt med så fina motiv.

 
Ingen bild

Kalle s

10 april 2014 07:44

Maria G, ja här har vi det underbart som du förstår. Vädret är också toppen som du ser så du skulle ha verit med här. Hoppas verkligen våren möter oss när vi kommer hem. Ha det nu så bra därhemma. Kram från Kalle o Lena.

 
Ingen bild

Erik

10 april 2014 09:43

Ja, det har du rätt i. Hemma är det lite kyligt. Så passa på och njut av värmen!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards