Direktlänk till inlägg 14 juli 2014

Då skall vi se vad det blev.

Av SimmaCyklaSpring - 14 juli 2014 21:00

Är ju sugen att testa lite nya recept ur nya boken. Hamburgerbröd har jag aldrig bakat så det vill jag testa.


In med dem i den avslagna ugnen så får vi se om det händer något.


Jodå, när det gått några timmar så ser det faktiskt ut att det kan bli något även av denna deg.


Riktigt tjusigt blev det om jag får säga det själv. Och det får jag ju, hoppas bara att de duger att äta också.


Nej nu har jag inte tid att sitta här. Nu skall jag ner till Steven och se vad han hittat på till kvällens pass. Orkar jag något efter kvällspasset kommer det väl någon rad om det också.


Vi hörs!

 
 
Ingen bild

Erik

14 juli 2014 21:13

Ser riktigt goda ut! Kan tänka mig att hjälpa till att äta upp några stycken. ;)

 
Ingen bild

Lisa

14 juli 2014 21:18

då gissade jag ju rätt:) ser riktigt fina ut!!

 
Ingen bild

Johan

14 juli 2014 21:26

Vilka fina brön du har Kalle! Eller har gjort menar jag såklart ;) jag håller med Erik angående ätningen.

 
Ingen bild

Erik

14 juli 2014 21:39

Du får se till att ha lite energi kvar efter ditt mastodontpass på lördag så du orkar tugga i dig åtminstone ett bröd. :) Men har du inte det så kan jag nog hjälpa till! ;)

 
Ingen bild

Kalle

14 juli 2014 22:10

Erik, tror jag det.

 
Ingen bild

Kalle

14 juli 2014 22:11

Lisa, ja visst blev de fina.

 
Ingen bild

Kalle

14 juli 2014 22:13

Johan, fuling där. Nog lika bra jag gör en laddning till. De här lär gå åt illa kvickt misstänker jag.

 
Ingen bild

Katarina

18 juli 2014 13:20

Nu imponeras jag återigen av dina bakkunskaper. Jag har ju i och för sig inte smakat men du är en fena på att få till ett bra utseende på dina bakverk.
De där hamburgebröden ser makalöst goda ut. Heja Kalle!
Kram Katarina

 
Ingen bild

Kalle

18 juli 2014 16:48

Tack tack Katarina, om du kommer hit imorgon får du smaka samt lyssna på Top Cats. De spelar i Säterdalen då och som uppladdning har vi lite grillparty i vår trädgård. I annat fall kan du lyssna på dem i dina hemtrakter, de spelar den 19 augusti i Stortorpsparken i Huddinge.
Kram på dig du Katarina!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8 9 10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards