Direktlänk till inlägg 14 augusti 2014

Nybesiktad och klar.

Av SimmaCyklaSpring - 14 augusti 2014 00:47

När klockan blev 22.00 gjorde vi en okulärbesiktning där vi bedömde att jag skulle ringa sjukvårdsupplysningen igen. Där fick jag klart för mig att jag omedelbart skulle fara in till akuten på Gävle lasarett. Så fick det bli. En jobbarkompis skjutsade in mig och det stod inte på förrän de hade gjort en EKG på mig samt stuckit en nål i armen på mig. Sen skulle jag vänta i väntrummet vilket jag här gör för att träffa en läkare eller medicinsk ansvarig eller hur det nu var. Det stod inte på förrän det kom en och bad mig dricka något som visade sig vara Betapredd, tror jag hon sa att det var. Sen blev det att vänta en stund till. Fick sedan följa med henne för en kortare utfrågning, fick även klart för mig att hon tyckte det var oklokt av mig att jag inte for in redan igår när jag blev stucken. Jag förklara då för henne att det var ovanligt klokt av mig att jag åtminstonde for in idag. Ingen av de som känner mig hade blivit det minsta förvånad om jag väntat ytterligare en dag förklarade jag. 


Nu är klockan 01.00 och jag är åter frisläppt. Enda som syns av lasarettsbesöket är plåster i armen samt en remsa på handleden med mina personuppgifter på. Nu är det bara att hoppas att svullnaden går ner för imorgon, läs idag, hade jag tänkt börja uppladdningen inför lördagens äventyr. 


Nu får det bli godnatt för denna gång eller rent av godmorgon. Hursomhelst så skall jag sova nu. Vi hörs!

 
 
Ingen bild

Märit

14 augusti 2014 20:14

Himla otäckt. Hoppas det hinner ge sig så du kan vara med i helgen.

 
Kalle S.

Kalle S.

14 augusti 2014 20:51

Hej Märit, skoj att höra av dig.Hoppas allt är bra och att du tränar på. Vad det gäller mig så känns det just nu som 50-50. Hoppas dock fortfarande att det skall gå, att cykla. Tur att jag ej skall gå för det hade varit värre.

http://simmacyklaspring.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13 14 15 16 17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards