Direktlänk till inlägg 16 juni 2015

Fyra veckors vila är över

Av SimmaCyklaSpring - 16 juni 2015 20:26

Nyklippt gräsmatta och en kopp kaffe på det så kan man vänta in midsommaren. Ja gräsklippning är väl det mest ansträngande jag gjort på fyra veckor. Men nu skall jag börja träna så smått igen. Vid senaste läkarbesöket som var för tre veckor sedan blev jag tillsagd att ta det lugnt ett tag, det har jag gjort. Idag ringde läkaren upp mig för att stämma av hur det var med mig. De hade inte hittat några fel på alla prover de tog senast och han tyckte att jag skulle kunna börja cykla lite smått igen. Inte på någon hög ansträngningsgrad, men ändå börja röra mig lite för att se hur kroppen reagerar. Det var ju ändå lite positivt, äntligen.
Har varit i Avesta idag och på vägen hem stanna jag till för ett besök vid gröna skylten för att inhandla lite sportdryck inför helgen. Där fick jag sådana bra råd och tips så jag börjar våga tro på en framtid på cykeln igen. Men även där var rådet att ta det lugnt några veckor, det skall jag göra för nu börjar det bli riktigt trist. Igår var jag föresten i Gustafs vid Lisa och Johan och då kom Stevens gäng och drog förbi på sina MTB, då svider det vill jag lova. När man själv har en ny som står i garaget och vill ut och köras. Men det skall bli, jag har ju inte köpt den som en prydnad till garaget.
Hoppas nästa inlägg blir ett om cykling. Vi hörs!

 
 
Ingen bild

Steven

16 juni 2015 22:12

Kalle, vi saknar dig i gänget. Hoppas att allt ordnar sig så du kan hänga med oss om några veckor.

 
Ingen bild

Kalle S

17 juni 2015 07:14

Tack Steven, jag saknar våra rundor så det gör ont. Ser fram mot långrundor i höst.

 
Ingen bild

Lisa

17 juni 2015 11:59

Va kul att höra att du får börja träna lite smått igen.. Skynda långsamt nu så du inte startar och kör för hårt.

 
Ingen bild

Kalle S

17 juni 2015 14:14

Jajamen Lisa. Nu blir det att ta det lugnt ett tag.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards