Alla inlägg den 9 mars 2024

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 9 mars 09:08

Ja nu är vi i Stockholm ett par dagar. Vi började vår vistelse med att träffa en kär gammal bekant till mig som jag lärt känna genom mitt arbete. Det är Birgitta här till höger i bild som bor i Stockholm. Första gången vi träffades är faktiskt bra precis 40 år sedan, tänk vad tiden går. Här står vi utanför Tösse bageri där vi tog en fika tillsammans. Mycket trevligt att träffas igen nu när vi är pensionärer.


Mycket promenerande blir det alltid när Lena och jag är i Stockholm. Nu är vi vid Nybroviken och vädret kan inte bli mycket bättre.


Nu har vi passerat Slussen och är på Söder, Globen kan skymtas i bakgrunden.


Som vanligt när vi är i Stockholm vill jag besöka CykelCity på Folkungagatan.


 

Mycket fint finns det att titta på där, någon ny cykel blev det inte idag. Men jag har köpte två cyklar där tidigare och Lena har även köpt sin racer där.


Kunde inte låta bli att fota denna plansch när jag såg den på en av väggarna. Här kan man snacka om att cyklisterna lägger på en "rökare".


Efter ett evigt promenerande behövs lite mat i magen. Det blev en god soppa denna gång. Stället heter Leonardos och ligger på Folkungagatan 91, kan rekomenderas.


Nu är vi vid Slussen igen och går på den nya "Guldbron". Stora ombyggnationer pågår fortfarande och det kommer det att göra i tre år till.


Vi tog sedan vägen genom Gamla stan och är nu på Västerlånggatan. Ungefär 15 km gick vi på onsdagen och lika långt på torsdagen, efter det blev det tåget hem.



Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards