Alla inlägg den 10 november 2012

Av SimmaCyklaSpring - 10 november 2012 17:30

Ja riktigt så enkelt är det ju inte men det kommer en förklaring längre fram. Hursomhelt, intresset för lördagslöpningen var minst sagt ljumt idag. Det gjorde, att när jag blev inbjuden av Emil att vara med på ett MTB-pass, avstyrde lördagslöpningen för min del och istället skulle göra MTB-premiär. Jag har ju kört MTB på löppassen men det ger ju ingen träning så nu var det dags Kl 10.00 skulle det vara samling hos Emil, som nyss återvänt till Säter efter att i några år bott på annan ort. Senast jag körde med Emil var i juli 2008. Då var Emil hemma på besök och anslöt vid macken när vi skulle ut på ett pass med racer. Om detta går att läsa på en annan blogg. Jag lägger länken här.


http://www.cykelklubben.se/cykelklubben/blog/blog_read.asp?UserID=3699&BlogItem=11904


Nej, åter till dagens övningar. Vi samlades hos Emil, nio stycken var vi och vi började med att köra ner i Säterdalen vid reningsverket och upp i Knutsbo. Sedan bar det av efter den nedlagda järnvägen bort mot Djupdalen.


Jag var trött redan här men tack o lov skulle det bli lite teknikträning så jag hann återhämta mig en stund. Emil visar här hur man tar sig över små hinder, övriga tittar intresserat på och var o en får träna på det några gånger. Gick ju riktigt bra, fick till o med beröm av självaste Emil. Men snart skulle det bli värre. Än är man ingen MTB-cyklist vill jag lova.


Nu har vi kommit ner i Djupdalen och i en av dom riktigt branta backarna, som jag inte tog mig upp i, skulle vi efter att Emil visat hur man gör själv få prova några gånger. Det är svårt att på bild återge lutningen men det var riktigt brant här.


Aha, var det sådär man skulle göra, såg verkligen enkelt ut när Emil visar. Men nej, han visade nog fel, jag kom inte upp varken på andra eller tredje försöket. Men det var nog inget fel på Emils undervisning för alla andra lyckades ta sig upp. Hmm, jag måste nog dit och träna igen, fasiken om inte jag också skall ta mig upp där någon gång.


Efter den övningen var det dags för en förflyttning igen. Nu är vi helt plötsligt upp på Bispbergs klack. Alla som varit i krokarna vet att det är inte så bara att förflytta sig från botten av Djupdalen till toppen av Bispbergs klack. Men nu är vi där och då passa det väl bra att ta en gruppbild. Kameran gick runt bland tre fotografer. En kille som heter Lars var den som lyckades ta bästa bilden och just därför syns han inte på denna bild. Men de som syns heter, om jag nu minns alla namn rätt, Selma, Lars, Emil, Kalle (jag själv alltså) Stefan, Anders, Joakim och Johan. Ni får lägga en kommentar om jag råkat få fel namn på någon. Självklart få ni lägga en kommentar annars också.


Så småningom var vi åter nere i Säterdalen och där var det fler än vi som varit. Vi hade dock både energikakor o sportdryck med oss så vi behövde tack o lov inte äta på träden. Det har däremot någon bäver gjort så det blev att lyfta cyklarna några gånger. Det är precis vad Stefan gjort här.


Från Säterdalen till Ovangårdsberget. För vissa räcker det inte att vara på berget, dom vill högre ändå. Här visar Johan hur man på ett enkelt sätt tar sig över en sten som jag aldrig skulle komma på tanken att försöka cykla över. Det är nog klokt det,


Tre timmar efter att vi startat var vi åter hemma vid Emil. Riktigt riktigt trött var jag, men riktigt riktigt roligt var det. Eftersom det var mitt första pass på en MTB så får jag lov att säga att jag känner mig riktigt nöjd med dagen. Sen var det ju synd att jag lovat min kära hustru att vi skulle ut o simma när jag kom hem. Ja ja, har man lovat så har man. Det var bara att ta simkläderna och fara till simhallen. Nu är även det gjort så nu är jag riktigt nöjd med dagen.  Apropå proffs som jag skrev i början. Jo, när vi kom till Emil hade han en present till mig, här under ser ni vad det är.


Ett cykelställ, precis som cykelproffset Emil Lindgren kör i i sitt holländska stall Rabobank. Supersnyggt, eller hur? Lena tyckte att jag sken som ett litet barn som fått något fint. Ja, jag hade ju verkligen fått något fint jag också.


Tusen tack Emil, och tusen tack alla ni andra som var med på dagens tur och att ni stod ut med att få vänta på mig i tid o otid.


SimmaCyklaSpring, Tjingeling! 

Av SimmaCyklaSpring - 10 november 2012 08:09

1 Björmse. 2 Kilreven. 3 Kutsnob. 4 Borapostöld. 5 Trun Jernstul. 6 Kuscab. 7 Enås. Ja det var frågan det, vad det skulle bli om man kastade om bokstäverna lite.

 

Hela åtta svar har kommit in och här kommer rätt svar.

1 Embjörs. 2 Lerviken. 3 Knutsbo. 4 Lodstöparbo. 5 Runt Ljustern. 6 Backus. 7 Åsen. 

 

De som vridit och vänt på bokstäverna och skickat in svar är, Peter , Rebecka, Anna Maria, Johanna, Maria H, Sandra, Johan och Lisa. De som vridit och vänt på sig själv utan att skicka in svar är alla andra.

 

Hade tänkt hålla prisutdelning på dagens träning, men eftersom Pär var den ende som anmält intresse av att träna idag, och han inte hade skickat in något svar så var det som ni förstår ingen stor idé att göra så.

 

Utlovad prisutdelning kommer därför, som jag lovat, att hållas vid något annat högtidligt tillfälle längre fram.

 

Nu är det helg så passa på att ut o spring, själv skall jag cykla omkring. Tjingeling!

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8
9
10 11
12
13
14
15
16 17 18
19 20 21
22
23
24 25
26 27
28
29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards