Alla inlägg den 21 december 2013

Av SimmaCyklaSpring - 21 december 2013 14:45

Efter att ha varit småförkyld i tre veckor, och lite lat förståss, så kunde jag inte motså cykeln idag när nu Emil bjudit in till en tur.


Jag som hunnit slänga på dubbdäcken i tron att det skulle bli vinter fick idag på morgonen gå ut i garaget och sätta på sommardäcken igen. 


Tre lopp om vardera tio minuter körde vi på en liten bana i skogen. Här hämtar vi andan efter första loppet. De snabbaste körde väl bortåt fyra varv medan jag bara hann två varv. Men vad gör det en dag som denna. 


Tommy Olsson som farit ända från Sala kommer här farande över en riktig stenhög. Vid alla besvärliga hinder gick det alltid att ta en alternativ väg. Vilket jag behövde göra stup i ett.


Emil hann även med att visa hur man på bästa sätt tar sig fram i terrängen.


Såhär enkelt ser det ut när en duktig cyklist tar sig fram.


Det blev som alla förstår ingen lång runda idag men vi var ute drygt två timmar och hade verkligen skoj på hoj. Synd bara att inte ännu fler tog chansen att vara med idag. Det var verkligen skoj, så ett riktigt stort tack till Emil som tog sig tid att dela med sig av sina cykelkunskaper.


Tack o hej så länge!



Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards