Direktlänk till inlägg 4 juli 2015

Semestercykling

Av SimmaCyklaSpring - 4 juli 2015 12:44

Johan var förbi hemma igår och när han hörde att jag tänkte cykla idag blev han sugen att följa med. När han hörde att jag tänkte cykla redan tidigt på morgonen blev han inte sugen. Vi bestämde till slut att vi skulle starta kl 09,00 vid Gustafs kyrka. Här står jag strax för halv nio och är färdig att ge mig av. Ser ut att bli en bra start på semestern.


Tar det lugnt till Gustafs och när jag kommer dit är Johan precis ditkommen han också


Vi for till Stora Tuna och är nu strax framme i Torsång. Det går alla tiders fint.


Nu passerar vi bron i Torsång.


Efter Torsång for vi via Milsbo ut på vägen mot Stora Skedvi. Då tyckte Johan att jag kunde ligga på rulle ett tag. Det gick väl lite väl sakta för honom kan jag tänka. Lugnt o behagligt hade jag det ett tag.


Nu är vi i Stora Skedvi så då får även deras kyrka vara med på en bild.


Johan passar på att läska sig lite i värmen.


Efter att ha passerat Fäggeby for vi mot Hedemora och svängde in mot Västerby, där for vi bara någr km för att sedan ta höger igen mot Rävbo och Königshyttan. Där hade Johan aldrig varit så det var ju på tiden att vi for där nu. Det är precis som att cykla som när vi är på mallis. Små fina vägar. Det är verkligen cykling när den är som bäst.


När vi sedan kom hem var det bara att slå sig ner vid dukat fikabord. Det smakade bra vill jag lova. Och det blev en smakstart på semestern. Tack Johan för att du gjorde mig sällskap. Kanon kanon.

Hoppas få lämna många fler cykelrapporter närmaste tiden. Vi hörs! 

 
 
Ingen bild

Peter.E

4 juli 2015 15:09

Hej.
Johan såg sliten ut när vi mötte er.

 
Ingen bild

Johan

4 juli 2015 15:09

Ja tack sj, idag blev det en riktig drömstart på Lördagen. Och för dig även start på semester 👍😊

 
Ingen bild

Kalle S

4 juli 2015 15:20

Nejdå Peter, nu skojar du. Johan är urstark. Såg föresten att du skaffat ny hjälm. Snyggt.

 
Ingen bild

Kalle S

4 juli 2015 15:23

Ja det blev bra Johan. Har du kafferast? Du är väl ute och målar nu misstänker jag. Själv kollar jag på touren. De har en snittfart på 56 km i timmen. Vi hade 27 idag så nu lär vi höja tempot.

 
Ingen bild

Johan

4 juli 2015 16:18

Jajamän, målar så det står härliga till. Och mat emellanåt 😃 ojdå, 56 hade väl vi eventuellt i en nedförsbacke. Haha

 
Ingen bild

Johan

4 juli 2015 16:19

Och förresten Peter! Lite sliten var jag nog allt 😉

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards