Direktlänk till inlägg 12 juli 2016

Motvindsrunda

Av SimmaCyklaSpring - 12 juli 2016 12:42

Här står jag igen strax innan jag skall ut på en riktig motvindsrunda. Men det vet jag ju inte än. Såg att Matthias Wengelin hade strax under 30 i snitt nu i helgen när han vann Mörksuggejakten. Ruskigt fort för att vara på MTB i skogen. Nu skulle jag försöka klara 30 i snitt på asfalt. Att det skulle bli svårt, det begrep jag.


I motvind drog jag iväg mot Smedjebacken. När jag svänger efter tre mil mot Romme tänkte jag att då får jag medvind. Tji fick jag, det var motvind även där. Oj vad tungt det gick. Passerar Romme Alpin, ja, idag åker jag inte upp i backarna, det går nog tungt ändå. Så åker jag förbi en gård med flaggstång och ser att flaggan blåser åt samma håll som jag åker. Det som går så tungt, måste vara fel på flaggan. Hm, bara att bita i. Åker i medvind men känns som motvind. Nu är jag allt bra svag. Svänger av i Romme och kör allt jag har. Klarar inte 30 i snitt. Nu gäller det att köra lite hårdare pass om jag skall klara Cykelvasan om fem veckor. Hej så länge!

 
 
Ingen bild

Johan

12 juli 2016 17:28

Bra kört! Jag såg dig i backen upp mot värmeverket när du stack iväg och sen när vi möttes i backa så jag kunde snart räkna ut att du inte skulle klara tre timmar. Hårt när vinden är emot en.

 
Ingen bild

Kalle S.

12 juli 2016 17:34

Fasiken vad man känner sig klen när det blåser. Jag skulle ha behövt medvind hela rundan för att klara tre timmar vilket blir ett snitt på 30. Måste nog äta mer gröt.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards