Direktlänk till inlägg 25 april 2012

Onsdagslotteriet

Av SimmaCyklaSpring - 25 april 2012 20:30

Ja ha ja, då har vi varit ute på en tur igen då. Det blev en tur runt Ljustern.


  De som slöt upp idag med löparskorna på var, på knä, Maria, Jessica, Lisa och Frida. Stående ser vi Johan, Frida, Ann, Johan, Ingemar, Lisa och Mattias.   


Det hela började med att var och en fick dra en lott där en tid och en fart stod skrivet. Varje person hade alltså en intervall och när vi sedan sprang runt Ljustern så gick vi också laget runt och var och en fick säga sin intervall. Givetvis sprang vi den också allihop. Mellan intervallerna joggade vi cirka 2 minuter.

Låter kanske lite klurigt för er som inte var med. Men det var det inte. Enbart skoj. Lite löpskolning och rörlighetsövningar hann vi också med.


  Under uppvärmningen kördes lite fartökningar så alla får upp pulsen till lämplig nivå.


  Lite rörlighetsövnngar ser vi här prov på.


  Sådär nu har vi passerat Dalkarsnäs och kör intervaller i olika längd och hastighet.


  Här provar jag att lägga in lite rörliga bilder för första gången. Löparna passerar här Jönshytteån och Frida blir så glad så hon nästan flyger fram.
     

Bra jobbat !

NU LADDAR VI FÖR HELGENS BRAVADER !!

    

Lycka till på helgens äventyr ! 


För många består helgens äventyr av att delta på någon av sträckorna på Sätermaran som genomgörs på lördag med start kl 11.00 10.5 km 21 km och 42 km finns att välja på. Har ni inte anmält er så går det bra att göra på plats. För upplysningar om detta kontakta Säters IF, Mikael Larsson 0225-52740 el. 0225-26346 eller 

Annica Hjorth 0225-50998 el. 070-4092926.


Vår egen lördagslöpning är alltså inställd. Alla uppmanas att vara med på Sätermaran, som deltagare, eller påhejare.


Tjingeling Tjingeling!

 
 
Ingen bild

Maria G

25 april 2012 21:40

FILMEN FUNKADE FINT ATT SE !
VAD skoj Kalle att få se en film , verkligen !

 
Ingen bild

Lisa

25 april 2012 21:47

Tack alla för idag, roligt som alltid:) fina bilder och kul medel liten film
!!

 
Ingen bild

Nina

26 april 2012 10:25

Är det inställt, jag ville ju vara med er och springa i helgen !! vilka ska vara med på maran då ?

 
Ingen bild

Maria G

26 april 2012 11:48

Hej Nina
Du kan ju vara med på maran också ! finns ju 42 , 21, 10,5 km att välja på !
De flesta verkar ska vara med.
Starten går ju kl 11.00 så du får sovmorgon i så fall!

Är det, trots allt, folk som vill springa egen träning kl 9.00 så föreslår jag att ni gör ett inlägg här och styr upp något !


 
Ingen bild

Nina

27 april 2012 17:26

Ja det hade varit roligt men jag tar en tur på egen hand, blir en tur mellan Bispberg och Gustafs så ni som inte ska heja på maratonlöparna kan stå efter Skäävevägen och heja på mig :). Men lycka till ni som ska va med !! :)

 
Ingen bild

Kalle

27 april 2012 18:14

Det är bra Nina, jag håller tummarna för dig, kör hårt.

 
Ingen bild

Nina

27 april 2012 20:57

Tack Kalle ! :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards