Direktlänk till inlägg 30 januari 2013

Veckans "trivselpass" avklarat.

Av SimmaCyklaSpring - 30 januari 2013 20:30

Nu, mitt i vintern (tre plusgrader) kör vi ju inga lördagspass. Nu får det istället vara onsdagsträningarnas intervallpass som får gälla för gemenskapens skull. Idag kändes det som det var ett riktigt sådant pass, ja det var inte så att vi inte tog i när vi tog i, nej nej, alla tog verkligen i så det stod härliga till. Men däremellan, när vi tog det lite lugnare var det trevliga disskusioner hela tiden. Precis som det skall vara. Vilka var det som var med då måntro.


  Jo när det var dags för fotografering så var det från vänster, Pär, Ingemar, Ann och Sara. Men när vi kom ut och skulle sätta igång kom det en Pär till och vi blev då hela sex personer som drog iväg på kvällens pass.


Detta pass var ett, ja vad var det egentligen, det var väl en blandning av "följa John" "fartlek" och "snabbdistans" Vi sprang i grova drag en mil med totalt fem riktiga fartökningar. Tre av dom hade jag planerat där det lutar som mest åt det håll dessa löpare gillar mest, det vill säga uppåt. Fartökningarna var på allt mellan 500 m som kortast och 1.300 m som längst och som dessutom innehöll tre stycken "Åsen-backar" Efter drygt en timme var vi nöjda för dagen och skildes åt för denna gång. Händer inget utöver det vanliga så hoppas jag att vi ses igen, om inte förr så på onsdag för ett nytt pass.


Tack o hej för denna gång! Och alla ni som är lite halvkrassliga hoppas jag att ni kryar på er.

 
 
Ingen bild

peter

30 januari 2013 21:19

Oj, vad kul ni haft! Ja du Kalle du må tro att det kliar ordentligt i intervall-genen! Men nu ska jag vila så pass länge så att alla baciller är borta..

 
Ingen bild

Rebecka

30 januari 2013 21:31

Vi fegade ur. Trodde det skulle vara halt. Vill ju inte halka när det bara är 3 veckor kvar.

 
Ingen bild

Sara

30 januari 2013 22:05

Tack för ett bra pass. Har en skön trötthet i benen just nu.

 
Ingen bild

Kalle

31 januari 2013 06:28

Härligt Sara, du var verkligen grym idag. Blev riktigt imponerad på din löpning. Att dom andra är starka det visste jag, dom har ju varit med så många gånger, men nu är också du riktigt på gång, skoj skoj.

Jadu Rebecka, det var ju synd. Det var inte alls farligt där vi var idag.

Peter, trist trist. Men du är ju inte ensam, om det nu skulle vara någon tröst. Hoppas vi ses snart.

 
Ingen bild

Lisa

31 januari 2013 07:59

Lät riktigt jobbigt det där!! Själv testade jag att springa en kort sväng igår. Kändes bra men vaknade med halsont idag igen..hoppas ändå på att kunna vara med nästa onsdag:)

 
Ingen bild

Maria H

31 januari 2013 09:37

Bra jobbat!
Var på väg till er, då skidåkning verkade dystert igår. Något hände och klockan var helt plötsligt 18.30 Så som straff fick jag masa mig till gymmet. Inte alls lika kul som att träna med er...Nästa onsdag dyker jag kanske upp?

 
Ingen bild

Kalle

31 januari 2013 15:54

Lisa, nu är det väl verkligen dags att det ger med sig för din del så vi får se dig o Johan i Säter igen.

Och och, Maria H. Du får sätta klockan på väckning till nästa onsdag så du slipper gå på gymmet.

 
Ingen bild

Maria H

1 februari 2013 08:38

Det måste jag nog verkligen göra, för det var just det som hände, skulle ta mig en kort vila, men 15 min blev lite längre...

 
Ingen bild

Lisa

1 februari 2013 12:47

Nu tror jag faktiskt att jag är frisk!! Jippi:) ses på onsdag!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards