Alla inlägg den 30 november 2014

Av SimmaCyklaSpring - 30 november 2014 13:27

När det var dags för avfärd ser vi Håkan, Anders, Peter, jag, en Peter till och Steven. Men "Petrarna" följde inte med oss, de kom farande på sina crossar och var kanhända på väg till Torsång för att fika. Men de kom förbi för de ville väl vara med på bild.


Vi hann inte mer än drygt tre km upp i skogen innan jag fick in en pinne på ett ställe där man inte vill ha den. Nämligen i bakre växeln vilket fick till följd att växelörat gick av. Aj aj va trist. Anders som är mekaniker började direkt funder på hur vi skulle lösa detta. Nej nej sa jag och gav Steven som har ett Garminfäste på sitt styre min mätare. Jag hade ju dagens tur inlagd så nu var det bara för dem att följa min inlagda tur. Själv fick jag gå hem.


Men när jag kom hem och fick se Lenas cykel blev jag sugen att testa den även om den är i minsta laget för mig. Höjde sadeln så mycket det gick och så for jag iväg. Eftersom de andra for efter min planerade tur så visste jag att de skulle komma hemöver via Gruvsjön, Täktlandet och Björnbo. Jag drog iväg upp över Lodstöparbo och på stigar genom skogen ner på Aspnäsvägen och vidare upp till Björnbo. Där har jag stannat nu och vilar lite och stoppar i mig lite energi.


Efter att ha farit via Täktlandet är jag nu nere vid Gruvsjön och stannar till för att ta en bild till. Hade hoppats att jag skulle möta de andra efter den här vägen men när jag nu inte gjort det tänkte jag fara via Nisshyttan och hem. Men då skulle jag inte möta de andra men så får det bli.


Hinner bara sätta mig på cykeln så dyker de andra upp, vad bra. Då tar vi en bild till och det är bara att vända för mig och ta ungefär samma väg hem igen. Men det är ju mycket trevligare än att åka själv. Min tur blev på detta vis ca 32 km medan de andra fick ihop 45 km. Deras tur lägger jag in härunder.

Det var allt för i dag. Vi kanske ses i veckan, halloj så länge!


Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21
22
23
24 25 26 27
28
29 30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards