Direktlänk till inlägg 27 september 2018

Då var det dags för ett försök igen

Av SimmaCyklaSpring - 27 september 2018 13:41

Det har inte blivit mycket till träning då jag varit hängig på pricken tre veckor. Har blivit desto mer bakning. Gjorde en deg i tisdags som nu legat på kalljäsning i två dygn. Var som vanligt uppe med tuppen så när brödet var gräddat blev jag sugen på en tur.


Klädde på mig rejält för jag skulle bara ut och rulla lite lugnt. Tänkte fara bort till Johan och Ally och hälsa på.


Men när jag åkt några hundra meter kom jag ikapp Lars Modigs. Det berodde inte på att jag åkte fort, nej då. Lars hade gjort ett tillfälligt stopp för att fixa något med utrustningen. Sen rullade vi iväg i sällskap. Vi följdes åt till Gustafs och det blev ju allt annat än lugnt för mig. Pulsen låg närmare 160 än de 125 jag hade tänkt mig. Kändes dock bra men jag tackade för sällskapet när vi kom till Gustafs för i Lars fart vore det dumt att åka allt för länge i dag.


Ally och Johan var hemma och när jag fått ner pulsen till rimliga nivåer for jag lugnt hemöver igen.


För övrigt kan jag inte låta bli att tänka på Ulf "ända in i kaklet" Kristersson som skulle bilda en alliansregering i tron att alliansens 143 mandat är fler än de röd-grönas 144 mandat. Visst blev det en rivstart i klass med Therese Alshammars start från startpallen. Redan första dagen avsatte alliansen (som inte skulle ta stöd av SD) statsminister Stefan Löfven, med hjälp av just SD. Samma dag röstade alliansen (som inte skulle ta stöd av SD) in Andreas Norlén (M) som riksdagens talman, med hjälp av just SD. Men sen, vad gör vi nu? tycks de tänka i denna blå-bruna sörja. Jisses säger jag bara, "ända in i kaklet"-alliansen som under de följande fyra åren skulle ta Sverige ur "krisen" ser ut att spricka redan efter ett par dagar. Nej, ju fortare Stefan Löfven får bilda en ny regering ju bättre blir det för Sverige.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Av SimmaCyklaSpring - Söndag 17 mars 13:40

Nu har jag kört veckans sista träningspass i källaren och kan konstatera att jag fick ihop drygt 30 mil under veckan. Det är kanon med tanke på att jag varit förkyld lite till och från i fyra veckor, men nu verkar det gå bra igen.   Såhär s...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 16 mars 13:08

Efter att ha kunnat träna i 18 veckor åkte jag på en förkylning som spökade i flera veckor. Nu har jag i alla fall cyklat på bra nere i källaren denna vecka vilket känns bra. När det är sådant väder som det är idag är jag riktigt glad att kunna cy...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
<<< September 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Skapa flashcards