Direktlänk till inlägg 30 maj 2014

99 MTB

Av SimmaCyklaSpring - 30 maj 2014 14:30

Vaknade redan i sexsnåret och kände mig pigg så jag tog det lugnt ett tag o funderade. Det tog inte lång tid förrän jag hade funderat klart. Vädret var inte någe vidare så det fick bli en tur på MTB:n.


Jag drog iväg medan Lena låg o sov. La en lapp att jag är nog hemma kring kl tolv. Här har jag passerat Vikmanshyttan och är snart i Turbo.


Det går fint, verkar som det är något gammal nedlagt järnvägsspår jag åker på. Är inte säker men lätt går det på morgonkvisten.


Nu är jag framme vid Norn och har nog åkt kring tre mil.


Hästarna går o betar i morgonsolen.


Nu har jag passerat Smedjebacksvägen och det står inte på förrän jag är i Norbo Finnmark. Det har varit en riktigt dryg bit nu efter sex mil men det får jag igen här. Nu är det utför ett tag. Bara att gasa. Har mött en enda bil på sex mil. Ödsliga trakter att cykla fram i.


Nu har jag kört åtta mil och här möter jag tredje bilen idag.


Nu är jag i krokarna av Grängshammar. Här har kossorna det bra på ängen.


Nu är jag hemma och mätaren visar 99 km. Med det känner jag mig riktigt nöjd. Det går ju inte så fort men jag känner att jag orkar sträckan ändå. Det är ju huvudsaken.


Dagens kartbild. När vädret inte var så bra var det ju bättre att ta ett distanspass på MTB istället för på racern. Det går lite saktare och är lite drygare, och inte lika besvärlig fartvind.


Det är småkuperat mest hela tiden och det är nästan 1100 höjdmetrar så med det får man väl vara nöjd även om snitthastigheten inte blev mer än 22 km drygt. Totaltiden blev 4.25


Nu får det bli en vilodag imorgon, får se vad jag hittar på då. Hoppas kunna köra ett riktigt distanspass på racern på söndag. Skall ju bli lite varmare då. Det är ju bara en vecka till Halvvätern o två till Vätternrundan så det är inte så mycket att göra längre.


Hej för denna gång. Vi hörs!







 
 
Ingen bild

Lasse Modigs

30 maj 2014 19:45

Hej Kalle !
Följer din trevliga cykelblogg (även annat trevligt)
Jag brukar också cykla dom här vägarna men inte så långt
Nytt för mig mellan Vikmansh och Turbo svänger du av vid Nyhyttan?
Lite svårt att se på din kartbild
men jag gissar att du åkt Norn-Fiskbäcken (inte förbi Nissh)
sedan Kybacken-Jutbovägen-Matsbo-Åsmanbo-Norbo Finnm-Skensh-Grängsh-
Knutshyttan osv hem.
Skall nog prova prova rundan innan Cykelvasan
Lycka till med Väternrundan

 
Ingen bild

Kalle

30 maj 2014 20:39

Hej Lasse. Skoj att du kollar lite vad jag har för mig. Jag svänger av ca 1,5 km före Nyhyttan på en väg som går snett av till vänster. Från Turbo åkte jag förbi Håsjön o Ramsen sen Bobod-Äsen o Södra Knapptjärn. Sen kom jag upp till Norn söderifrån. Sen blev det ovansidan på Stora Norn och sedan söderöver igen ner till Saxen. Nisshyttan åkte jag ej förbi. Sedan över Tågåsberget, Spjutsbo så jag kom fram i Åsmansbo. Vid Bommarsbo svängde jag av mot Norbo Finnmark. Jäklar vilken backe det är där. Sedan Skenshyttan, Grängshammar förbi Silvbergs kyrka o en traktorväg på högra sidan Grängen så jag kom till Knutshyttan o Sörbo och vidare Efter järnvägen fram till Solvarbo. Ner i ravin o sedan vänstra sidan järnvägen fram till Uggelbo o sedan hem.
Bara Vätternrundan har varit kan vi gärna ta sällskap på rundan.

 
Ingen bild

Lars Modigs

30 maj 2014 21:52

Norn från söder har jag aldrig åkt
Provar där nästa gång Sotbo där
Farmen spelades in ligger väl åt det
hållet
Grym stigning Norbo Finnmark
som jag nog är för gammal att försöka mig på
Den sidan av Grängen drar jag mig för att cykla
har stött på vildsvin där 2 ggr
mitt på dan
Lasse





där Farmend

 
Ingen bild

Kalle

31 maj 2014 07:15

Hej igen Lasse. Vildsvin, fy tusan, då är det nog bäst man passar sig.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards