Direktlänk till inlägg 28 februari 2015

Många tjejer i spåret.

Av SimmaCyklaSpring - 28 februari 2015 17:36

Grötklockan ringde redan fem i morse och det var bara att ge sig iväg upp. Hade nämligen lovat fixa frukosten inför dagens TjejVasa. När gröten var uppäten var det bara att dra mot Oxberg. Lisa startar redan klockan nio och det gäller att vara där i tid. Så här fint var det i Fryksås, mycket snö fortfarande.


Lisa fick testa skidor och Johan la på valla.


Här fixas det så skidorna skall gå bra.


Lisa har bara minuter till start och är här riktigt laddad. Kan avslöja att hon hade förhoppning att klara två timmar. En riktigt tuff målsättning.


En timme senare var det dags för Lena att bege sig in i startfållan.


Det är ett jäkla jobb arrangörerna gör. Här ser man hur mycket snö det är. Närmare två meter uppskattar jag det till strax efter startplatsen.


Nu är Lenas startgrupp iväg och någonstans bland alla dessa är hon. Var vet jag ej. Hann inte med att se henne.


I Oxberg var jag när Lena kom och tipset från Norska smöreteamet var ej lyckat så det blev en omvallning i vallastationen där. Här är hon mellan Oxberg och Läde och skidorna går riktigt bra igen.


Lisa tar de sista staktagen innan målgång.


Riktigt nöjd blev Lisa efter att kört i mål på finfina 1.55 Klarade målsättningen med råge. Bravo bravo.


Sedan var det dags för Lena som här har målportalen i sikte. Lena körde in på 3.20 vilket var en putsning av sitt rekord med en minut.


Efter denna tur var även Lena riktigt nöjd. Tror jag det. Här tillsammans med Johan, Olle och Lisa.

Nu skall skidorna bara rengöras och ställas undan. Nu skall cyklarna fram. Hoppas på en tidig vår.

Vi hörs!


 
 
Ingen bild

Lisa

1 mars 2015 08:52

Det är bra att ha valla team och fotograf med sig!! Idag är jag mör i kroppen men riktigt nöjd med mitt lopp!

 
Ingen bild

Kalle S.

1 mars 2015 09:29

Jadu Lisa. Jag vet en till som är ganska mör. Jag får nog ta och massera henne lite så jag får se om jag får gång på henne.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards