Direktlänk till inlägg 9 maj 2015

Fika hos Elsa

Av SimmaCyklaSpring - 9 maj 2015 16:23

Här står vi, Lena och jag. Nu är vi laddade till tusen. Idag skall det bli en långtur i trevligt sällskap, men vi startar själva.


Halv elva hade vi bestämt träff med Göran och Peter i Västerby, de hade kört från Uppbo där Göran bor. 


Då är vi fyra och Lena tar täten direkt. 


Härligt i solskenet, blir en riktigt fin dag. Nu har vi passerat Hedemora och siktet är inställt på en fika.


När vi har en halvmil kvar kommer Johan och Rickard, som tagit en liten omväg ikapp och gör oss sällskap in till Norberg.


Lena, Johan, Göran samt Kristin som tillsammans med Linda åkt bil till Norberg för att göra oss sällskap vid fikabordet. Trevligt trevligt.


Linda, Peter och Rickard ser vi här. När vi efter en halvtimme hade ätit upp allt vi beställt så fanns det ju ingen anledning att sitta kvar. Då var det på med grejerna och iväg igen. Johan och Rickar försvann som en avlöning men vi andra tog sällskap och hade en riktigt fin tur.

Tack allihop för en trevlig tur och fikastund.

 
 
Ingen bild

Göran

9 maj 2015 18:07

Tack alla för skön tur idag gott fika var det oxo,
Men godast var nog Kålpuddingen när vi kom hem.😃

 
Ingen bild

Lisa

9 maj 2015 19:28

Vilket gäng! Va kul! En repris får det bli så jag kan följa med också!

 
Ingen bild

Erik

9 maj 2015 22:47

Bra jobbat! Härlig runda. Fika i Norberg får väl sägas vara något av en klassiker ändå. Själv har jag trampat ihop drygt 20 km på MTB:n idag på förmiddagen i solskenet.

 
Ingen bild

Johan

9 maj 2015 22:51

Ja idag vart det minsann en fin, härlig men ett ack så hårt pass. Vi fick ihop hela 130km och med det är jag mer än nöjd! Tack för sällskap på fikat 👍🏾😊

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11 12 13 14 15 16 17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards