Av SimmaCyklaSpring - 6 februari 2020 11:31

I går när Lena och jag skulle gå till affären bar det sig inte bättre än att Lena snubblade och for i backen. Ajaj, det blev en rejäl vurpa och så här blev ett finger att se ut. Vid lasarettet konstaterades att senan i detta finger var av samt det var ett brått på ett annat finger. Nu har hon två spjälkade fingrar och skall så ha i sex veckor. Sen hoppas vi att allt är bra igen.

För mig blev det en välbehövlig vilodag från cyklingen, men nu sitter jag på cykeln redo för ett pass på en timme tillsammans med ett åttiotal andra. Det skall gå i 2watt/kg vilket med mina 67 kg blir ungefär 130 watt.

Nu har vi kört fem km och vi har legat på 150 watt mest hela tiden. Inser att det kommer att bli drygt så jag försöker hålla mig långt fram i klungan så jag slipper täppa igen luckor.

Timmen är slut och jag med. Jag hängde dock med ända in i mål med tätklungan och med det kan jag inte vara annat än riktigt nöjd. Känns som det går åt rätt håll igen. Mitt snittwatt blev hela 151.

Av SimmaCyklaSpring - 4 februari 2020 16:31

När jag nu kommit igång med träningen, efter åtta veckors förkylning fördelat på de senaste 15 veckorna tyckte jag det var dags att köra ett konditionstest. Först uppvärmning fem minuter, sedan en minut på 100 watt. För varje minut som går ökar belastningen med 20 watt. Bara att köra så länge man orkar.

I februari förra året körde jag samma test och mitt värde då blev 213. Den här gången blev jag klar tidigare, vilket är dumt i detta sammanhang. Nu blev mitt nya värde 185, en klar försämring alltså. Med ett bättre utgångsläge med möjlighet till förbättring. Bara att hålla mig frisk nu och fortsätta träna. Full gas.

Av SimmaCyklaSpring - 3 februari 2020 15:20

Senast jag gav mig på ett intervallpass gav jag upp eftersom det blev för drygt. Nu skall jag göra ett nytt försök.

Nu står jag i fållan tillsammans med ett tjugotal andra där vi skall ge oss i kast med ett pass som heter 3x13 min climbs. Totals 63 minuter tar det.

Jajamen, nu är det snart klart, bara några minuter nedvarvning. Nu får jag nog köra ett riktigt konditionstest snart så jag vet hur jag skall ha ansträngningsnivån inställd. Bra med riktiga intervallpass, och skoj när man orkar genomföra dem.

Av SimmaCyklaSpring - 2 februari 2020 15:54

Här står jag inför en fin avslutning på min cykelvecka. Sol och ett par grader varmt. Bara att ge sig iväg.

Som vanligt tryckte jag lite fel på kameran så det blev inte mycket till bilder från cykelturen. Här är jag i alla fall på toppen av Lövsjöberget med Nyhyttan bakom mig och Turbo framför mig. En riktigt dryg bit är i och med det avklarad.

När jag sedan passerat både Västerby och Königshyttan så är jag nu efter 50 km hemma igen. Bara att tvätta cykeln.

Själv är jag inte lika lortig men jag tvättar väl mig ändå. Trött är jag om inte annat. Skrapade ihop 32 mil även denna vecka, inte illa. Tjo.

Av SimmaCyklaSpring - 1 februari 2020 12:17

Klockan är snart åtta och jag gör mig klar för ett långpass på trainern. 99 km gruppkörning. Jag anar att det blir drygt men jag hänger väl med så länge jag orkar

Vi är drygt hundra stycken som ger oss av. Känner direkt att det kommer att bli plågsamt.

Hängde med i tre fyra mil. Vet inte riktigt. Men de sista milen åkte jag själv. Tog mig i alla fall i mål. Även om jag var bland de sista. Kanske rent av sist. Bara att hålla i med träningen.

Av SimmaCyklaSpring - 31 januari 2020 12:24

Testade ett intervallpass i dag men det var för drygt för mig. Hänge med i halva passet innan jag gav upp.

Jag fortsatte dock på ett eget pass. Lite lugnare tempo i en timme.

Trots allt känns det som att det äntligen går åt rätt håll. Får väl fortsätta nöta på så kanske det ändå kan bli några medaljer till sommaren.

Av SimmaCyklaSpring - 27 januari 2020 19:19

Hade tänkt ta vilodag i dag, det blev ju mycket cykling förra veckan. Men efter att ha talat med Erik bestämde vi att ta en lugn runda tillsammans. Här är jag redo och väntar på att Erik skall bli redo. Under tiden värmer jag till lite fin dansmusik.

Just precis. Unde tiden kollar jag på Helen och gänget (kolla gärna länken till musiken) med ingen mindre än Fredrik Jansson som var med i ett dansband innan han började med cykelresor. "Cykeljansson" som ordnat många av resorna till mallis som vi varit med på. Hela 10 resor i Fredriks regi. Trip on sport heter företaget Fredrik driver. HÄR är länken till hans hemsida. Kolla vad som erbjuds och häng på. Toppenresor vill jag lova.

Här är Erik och jag efter tre mil. Fint med en tur tillsammans fast Erik är i Stockholm och jag hemma i Säter. Efter fyra mil gav jag mig. Det blev precis så lugnt som jag hade hoppats vilket gör att jag kanske tar en tur i morgon också, eller också inte. Det visar sig. Hoj så länge.

Av SimmaCyklaSpring - 26 januari 2020 13:37

Nu är jag redo för veckans sista pass. I dag får det bli en runda på MTB.

Nu närmar jag mig Bengtsbo på väg mot Husby. Solen orkar inte fram riktigt i dag. Men jag orkar mig framåt även om det går tungt. Snart två mil avklarade.

Nu kör jag med vindskydd även på hjälmen. Hoppas det bidrar till att hålla mig frisk i fortsättningen så jag vågar ta fler uterundor. Efter Husby blev det Stora Skedvi och Gustafs innan jag var hemma igen. Hela sex mil på tre timmar blev det. Under veckan fick jag ihop hela 32 mil fördelat på 105 km MTB och 215 km trainer i källaren.