Direktlänk till inlägg 9 juli 2011

Tre st 1/2-Ironman i löpargänget!!!

Av SimmaCyklaSpring - 9 juli 2011 22:45

Inte mindre än tre stycken som till o från varit med i vårt löpargäng skulle ge sig i kast med en halv Ironman när Vansbro Triathlon idag gick av stapeln. Det föranledde att SimmaCyklaSpring-reporten begav sig till Vansbro för att se vad som stod på. Startade i god tid från Säter, men eftersom jag inte gjort förberedelserna på bästa sätt blev det ändå lite jäktigt för att hinna fram till starten i tid. Det är ju stor simmarhelg i Vansbro så jag var inte tillräckligt vaksam på vart jag skulle. Följde bara parkeringsvakternas anvisningar vilket gjorde att jag hamnade på en parkering ända uppe vid järnvägsstationen. När jag sedan frågat ett antal p-vakter, som knappt visste att det var Triathlon i Vansbro så insåg jag att det var på andra sidan älven efter vägen mot Värmland som simningen var. Gick då tillbaks o hämtade bilen och körde till rätt ställe. Frid o fröjd, hann dit i tid och hann även se att Pontus Runvik som sedan en tid bor i Upssala var på plats. Jag hann även få en pratstund med Maria, samt likaså med Lisa Sandberg som idag skulle göra debut på så långa sträckor.

Jag tror det var närmare tvåhundra deltagare på dagens tävling och när klockan slog ett startade tävlingen. Sedan var det bara att vara beredd med kameran och försöka få lite bilder på våra tävlande. Här kommer dom, håll till godo.

  När vi passerade Västerdalälven på väg mot startplatsen så kom det ett helt "stim" med tjejer. Dom deltog i Vansbro tjejsim och samm en km.


  Maria strax före start, ser laddad o nöjd ut.


  Lisa gör sina sista förberedelser inför start, fyller på vätska, gäller att ha koll på allt. Får inte gå torr på cyklingen.


  Pontus på blå mattan, på väg till start.


  Någonstans därute är dom.


  1900 m skall dom simma i Västerdalälven.


  Maria är klar med simningen och börjar direkt med att lätta på våtdräkten.


  Pontus har fått telefon, nejdå han håller nog på med något annat.


  Sådär, då har även Lisa fått fast mark under fötterna igen.


  Lisa skall ge sig i kast med 90 km cykling.


  Vilket stöd, publiken på båda sidor vägen gör vågen när Pontus passerar på cykeln.


  Lisa närmar sig slutet på cyklingen.


  Maria ger sig i kast med "efterrätten" 21 km löpning.


  Pontus kämpar på trots smärtor i benen.


  Inget fel på humöret här inte. Lisa gör tummen upp inför löpningen.


  En nöjd o glad Maria strax efter målgång. Tid ca 5,10 i grova drag.


  Pontus i mål, kramas om av självaste tävlingsledaren Claes Björling. Tid i grova drag 5,40.


  Sådär, även Lisa i mål på ca 6,15.


Fantastiska prestationer av alla tre, samt av alla andra som också tog sig runt denna dag. Det är så man kan bli lite sugen själv, jag vet även några fler i vårt löpargäng som är lite smått sugna så nästa år kanske vi rent av är fem sex stycken med häruppe i Vansbro om det nu blir en tävling då. Men det bör det väl bli för vad jag förstår kan väl detta arrangemang inte kallas annat än för succe. Visserligen var det väl lite saker som har kunnat varit bättre men det fixar dom till nästa år, det är jag övertygad om.


Tjingeling tjingeling. SimmaCyklaSpring.

 
 
Ingen bild

lisa

10 juli 2011 16:32

Vilka prestationer! imponerande!!
man blir ju lite sugen att testa och se om man skulle klara av det!
hoppas ni är nöjda med gårdagen!

 
Ingen bild

Johan

10 juli 2011 16:33

Grym blogg med fina bilder Kalle :) vilka grymma kompisar vi har, riktigt impad är jag... Och sugen själv :P grattis till er alla!!

 
Ingen bild

Maria

10 juli 2011 18:15

Tack för alla hejjarop och stöd längs banan och efter loppet !
Värmer gott

 
Ingen bild

Erik

10 juli 2011 18:22

Var med och supportade igår. Vilka prestationer! Grymt imponerad! Vädret var på vår sida också, så det var riktigt skönt att sitta i solstolen och heja på samt läsa boken jag hade med mig. Schysst blogg med fina bilder - keep up the good work farsan!!

 
Ingen bild

maria

10 juli 2011 21:58

ps. omni som var med eller ni som supportade har några tips /idéer på förbättringar så hör av er till tävlingsledningen via mail så blir nästa års tävling ÄNNU bättre !

 
Ingen bild

Lisa Sandberg

11 juli 2011 06:18

Vilket bra inlägg, kul att läsa :) Får också tacka än en gång för stödet efter banan. Klart vi kommer vara fler som deltar nästa år, om inte annat har jag ju ett år på mig att övertala er andra ;)

 
Ingen bild

Kalle

11 juli 2011 07:13

Härligt härligt, härmed börjar vi då förberedelserna för nästa års Halv-Ironman i Vansbro. då har vi något att jobba för o drömma om på våra gemensamma träningar i höst. Längtar redan.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 11 april 14:07

Efter att ha cyklat inne hela vintern var det till slut dags att byta kedja på racern. Visserligen satte jag ner den i källaren igen för det blir att köra MTB nu till att börja med när jag börjar med utecykling.   Har även köpt ett par watt...

Av SimmaCyklaSpring - Lördag 6 april 15:20

Ja här är det full fart så jag kommer mig knappt för att skriva. Mycket källarcykling har det blivit. Nu är jag redo för ett av vinterns många pass.   Fick "låna" två av barnbarnen ett par dagar, och nätter. Här är det sängdags och sagoläsn...

Av SimmaCyklaSpring - Torsdag 21 mars 15:21

Idag tog Lena o jag till att börja med en promenad vid Hundfjället.  Johan, Inez, Lisa och Ally tog några vändor i slalombacken.  Här bär de iväg i stora liften.  Efter ett tag satte jag igång att grilla korv.  Lena håller koll...

Av SimmaCyklaSpring - Onsdag 20 mars 15:28

Idag skulle vi till en stuga på fjället, här är jag och Ally före avfärd.  Inez och Lena har tagit plats på skotertaxin för fjällturen.  Lisa och Johan åkte skidor så vi blev fotade när vi hann ikapp dem.  Nu är vi framme. Sista bit...

Av SimmaCyklaSpring - Tisdag 19 mars 16:27

  Tidigt i morse for jag och Lena mot Sälen. Nu är vi vid Pyramidbageriet i Dala-Järna. Där fyller vi på brödförrådet.  Sen stod det inte på förrän vi var vid fiket i Vansbro.  Mycket gott finns det att välja på där.  Kaffe och sm...

Presentation

Fråga mig

26 besvarade frågor

Strava

 

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

ALLMÄNT


Ovido - Quiz & Flashcards