Inlägg publicerade under kategorin Träning

Av SimmaCyklaSpring - 1 augusti 2017 18:59

Jag och Erik på kortsemester i Hälsingland. Nu drar vi en liten runda från campingen i Ljusdal.

Förbi Hybo for vi och har nu Järvsö i sikte.

Erik ligger på rulle ett tag.

Vi tog en fika i Järvsö där både Beatles och Lill-Babs varit. men nu var det vi som var där.

Kaffe och kanelbulle satt fint.

Efter fikat tänkte vi ta en liten omväg till Ljusdal.

Men när vägen helt plötsligt såg ut på detta vis var det inte lika skoj längre. Vi stoppade en bilist och undra om han visste hur långt det var grus. Han gissa på att det var kring tre kilometer och att det bara var en vecka sedan de tog bort asfalten. Vi beslöt oss för att fortsätta. Skulle bli onödigt långt att fara tillbaka till Järvsö.

Vi trodde att det inte kund bli sämre men det kunde det. Nu hade vi kört grus i fyra kilometer och tack och lov kom vi på asfalt om ett par hundra meter. Till Färila och Ljusdal var det sedan rena racerbanan. Av bara farten klämde vi en mil på 17.36

Av SimmaCyklaSpring - 30 juli 2017 16:45

Eftersom jag haft lite halskrångel ett par dagar och Erik körde långrunda i går passade det bra att i dag ta en lugn runda tillsammans. Erik behövde återhämtning och jag behövde testa om jag kunde cykla lite smått igen.

Vi tog sikte på Borlänge och är nu i höjd med Långsjön.

Härligt har vi det med Nybrobacken i bakgrunden.

Nu har vi även varit till Milsbo och passerar Dalälven i Gustafs. Nu är det bara att hoppas att det inte blir något bakslag på det här.

Av SimmaCyklaSpring - 27 juli 2017 11:34

Jajamen, här står jag i färd med att ge mig iväg på en hårdkörare.

Efter 15 minuter uppvärming i skogen körde jag fem snabbintervaller om vardera 30 sekunder i Uggelbo med en som var mer intresserad av att käka än att kolla vad jag hade för mig som enda åskådare. Vilket jag har full förståelse för.

Sedan for jag ut till Djupdalen och körde ett snabbvarv på 3,6 km-spåret. Trots att det på ett sådant här pass inte är många minuter hårdkörning så är det ändå riktigt drygt. Så någon nytta lär det väl ändå göra. Körde ju några liknande pass inför loppet i Norberg och där gick det ju bra, då är det väl lika bra att fortsätta i den stilen inför Cykelvasan. Nu är jag hemma igen och nu blir det vilodag i morgon.

Av SimmaCyklaSpring - 26 juli 2017 16:54

Dags för en liten runda, modell lugn och kort.

Efter att ha farit ner i Djupdalen en sväng for jag till Königshyttan och vidare mot Bispbergshyttan. Sedan blev det till Bispberg och ner vid Sofia gruva och rakaste vägen hem. Det fick räcka för i dag.

Av SimmaCyklaSpring - 25 juli 2017 12:41

Då var det dags att ta i lite igen då. Ett intervallpass får det bli i dag.

Fem körare på två minuter fick det bli. Sedan for jag mot Solvarbo och nu passerar jag Kvarnbron.

Tog även en liten tur i Dammsjöskogen. Tyckte att jag hade något innanför hjälmen som inte borde vara där. När jag tog av mig hjälmen var det inget där. For vidare hemåt och tyckte igen att det kändes som något som inte borde vara där. Äh, tänkte jag, det är nog inget så jag for ända hem innan jag tog av mig hjälmen.

Minsann, visst var det en liten fuling där. Jag vill inte gärna bli stucken av något för det brukar sluta med lasarettsbesök, känslig som jag är. Den här gången gick det dock bra.

Av SimmaCyklaSpring - 15 juli 2017 13:36

Med en vecka till Engelbrektsturen och fyra veckor till Cykelvasan blev jag sugen att ta en långtur på MTB. Gick upp tidigt och gav mig iväg.

Efter en mil rullar jag in i Vikmanshyttan och klockan är åtta, ser ut att bli en fin förmiddag.

Efter 27 km är jag i Norn. Allt känns bra och det är lugnt och fint.

Var jag är nu vet jag ej, men jag vet dock att jag varit här förut. Det är bara det att det är så jäkla drygt just en bit här men någonstans före Kybacken tror jag nog att jag är.

Två km efter Kybacken tog jag vänster och kom så småningom fram på på Smedjebacksvägen i Åsmansbo. Åkte asfalt till Bommarsbo där jag svängde vänster och har nu haft det riktigt jobbigt ett tag. Nu lutar det äntligen åt rätt håll när jag passerat Norbo Finnmark och är på väg mot Norbo.

Efter sju mil är jag vid Skenshyttenäs och det är ett ställe som är väldigt vackert tycker jag.

Nu är jag på åkrarna ner mot Naglarby och har bara 15 km kvar på dagens tur. Bra är väl det för jag hade lagt en lapp på bordet och skrivit att jag skulle vara hemma klockan tolv. Det blev nästan på sekunden rätt och nu har jag fått mat, bra som jag har det. Resten av eftermiddagen får jag väl ägna åt återhämtning.

Av SimmaCyklaSpring - 13 juli 2017 11:44

Nu är jag anmäld till träningsläger på Mallis i höst och då passar jag på att bli lite nostalgisk och plockade fram cykeltröjan från första resan med cykelklubben.se. Denna resa blir min tionde och den ser jag verkligen fram emot. Men först gäller det att träna lite på hemmaplan, så det är väl bara att ge sig iväg.

Har ju en specialare jag kör runt Ljustern med fem backar. Försöker få upp pulsen till 160 i varje backe och i dag lyckades jag med det. Första backen som är upp till Lodstöparbo tog lite längre tid än förra gången men de andra fyra gick lite snabbare i dag än förra gången så då kan jag inte vara annat än nöjd.

Har precis klarat av en av backarna och rullar nu ner igen för att snart ge mig i kast med nästa.

Av SimmaCyklaSpring - 12 juli 2017 12:22

Efter gårdagens måleriarbete var det i dag dags att ta en tur igen. Här står vi, Erik och jag precis innan avfärd.

Vi for ner till Hedemora och är nu på väg mot Husby. Här går det lätt så jag passar på att ta en bild. Snart blev det sådan motvind så då fick kameran vara.